"מסיבות טכניות": בוטלה ישיבת החירום של סיעת ימינה

הפרישה המפתיעה של חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ הובילה את בנט להכריז על ישיבת חירום של סיעת ימינה הערב, אלא שהיא בוטלה | הסיבות לפרישתה של זועבי: "אל אקצא והר הבית, שייח' ג'ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/05/22 17:16 יח באייר התשפב

"מסיבות טכניות": בוטלה ישיבת החירום של סיעת ימינה
שקד ובנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממפלגת מרצ הודיעה בשעות הצהריים (ה') על החלטתה להתפטר מהקואליציה. "נכנסתי לפוליטיקה מתוך תחושת שליחות כלפי החברה הערבית שאני מייצגת, אבל איני יכולה עוד". ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד שמעו על דבר פרישתה של זועבי בתקשורת. כתגובה לפרישה הבלתי צפויה, הודיע בנט לחבריו לסיעה על ישיבת חירום שתתקיים הערב, אלא שהישיבה בוטלה "מסיבות טכניות".

שר הבריאות ניצן הורביץ יו"ר סיעת מרצ, נסע באופן דחוף לביתה של זועבי בנצרת, כדי לנסות ולשכנע אותה לחזור בה. זועבי לא ענתה לשיחות וכשהוא בדרכו, נודע להורוביץ ולמשלחת שיצאה עמו, כי זועבי יצאה מביתה. 

מאוחר יותר כתב הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו כי הם פועלים כדי לשמור על הקואליציה. "פירוק הקואליציה יהיה פרס לנתניהו ובן גביר, ונזק גדול לחברה כולה - יהודים ערבים. מרצ ואני מחוייבים לכל מאמץ כדי לייצב את הממשלה ולהבטיח את המשך קיומה. את המחלוקות בממשלה נפתור בתוך הבית".

"אל אקצא והר הבית, שייח' ג'ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש"

זועבי שלחה מכתב לראשי הקואליציה בו הסבירה את ההחלטה: "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה. שוב ושוב ראשי הקואליציה העדיפו לנקוט בעמדות ניציות, נוקשות וימניות בסוגיות יסוד חשובות מאין כמותן לכלל החברה הערבית; אל אקצא והר הבית, שייח' ג'ראח, מפעל ההתנחלויות והכיבוש, הרס הבתים והפקעת הקרקעות בישובים הערבים בנגב, וכמובן חוק האזרחות. בנוסף, נתקלתי באטימות מוחלטת".

זועבי הוסיפה: "האמנתי ועודני מאמינה בשותפות ערבית יהודית בכל תחומי החיים, באקדמיה, בעסקים, וגם בפוליטיקה. אך האמנתי ועודני מאמינה ששותפות אמת בין ערבים ליהודים חייבת לבוא מתוך מקום שיווני ובגובה העיניים. בלי התנשאות, בלי אטימות ובעיקר בלי 'לעשות לנו הערבים טובה' שהנה משתפים איתכם פעולה".

לסיום כתבה כי "בקואליציה הזו נוצרו שני מעמדות. 'קואליציה של מעלה' שהיא דורשת ומקבלת, ו'קואליציה של מטה' שהיא סוחטת ולוחצת. לא במקרה קואליציה של מטה היא תמיד ערבית. לאור מה שציינתי מעלה, הנני מודיעה על הסרת מועמדותי לכל מינוי עתידי ועל הפסקת חברותי בקואליציה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן