בלעדי אביו של אמיר חורי ז"ל על שינוי חוק הלאום: "יחזק את השייכות לאזרח שנלחם למען ישראל"

סגן יו"ר הכנסת ויו"ר סיעת ישראל ביתנו חבר הכנסת יבגני סובה נפגש היום עם אביו של אמיר חורי ז"ל שנהרג בפיגוע בבני ברק, השניים שוחחו על כוונת ישראל ביתנו לשנות את חוק הלאום והאב הביע את תמיכתו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/05/22 18:19 יד באייר התשפב

אביו של אמיר חורי ז"ל על שינוי חוק הלאום: "יחזק את השייכות לאזרח שנלחם למען ישראל"
חבר הכנסת יבגני סובה עם אביו של אמיר חורי ז"ל, צילום: ללא

שינוי חוק הלאום: סגן יו"ר הכנסת ויו"ר סיעת ישראל ביתנו חבר הכנסת יבגני סובה נסע היום לחזק את משפחתו של הגיבור אמיר חורי ז"ל שנהרג בניסיון לנטרל את המחבל מהפיגוע בבני ברק. השניים שוחחו על כוונתם של חברי ישראל ביתנו לשנות את חוק הלאום. 

יבגני סובה: "חוק טוב עלול לפגוע באחים שלך לנשק שנלחמים איתך"

ח"כ סובה אמר בביקורו אצל משפחת חורי:  "ברוב המקרים שמדברים על חקיקות מדברים על דברים גדולים וגלובלים עד שלא יורדים לרזולוציות של פרט ומשפחה בודדת. התובנות שאתה שומע מג'ריס ,אביו של השוטר אמיר חורי ז"ל שנהרג בפיגוע בבני ברק בקרב יריות עם המחבל , מחזירות אותך לקרקע של המציאות. הן ההמחשה הטובה ביותר כיצד חוק טוב עלול לפגוע באחים שלך לנשק שנלחמים איתך כתף אל כתף מול האויב האכזר. סוגיית חוק הלאום חייבת להיות נדונה בכנסת ישראל בתמיכה רחבה של כלל חברי הכנסת רק ככה נהיה בטוחים שהחוק הזה לא מתיר את אחינו בתחושה של סוג ב'.

אביו של אמיר חורי: "הדיון בחוק הלאום בתמיכה של ימין ושמאל יחזק את תחושת השייכות"

אביו של אמיר חורי הסכים עם סובה והוסיף: "הדיון בעניין חוק הלאום בתמיכה של כלל הכוחות הפוליטים ימין ושמאל יחזק את תחושת השייכות למדינת ישראל לכל אזרח שאינו יהודי אך נלחם ומשרת למען מדינת ישראל".

נזכיר כי הבוקר כתב ליברמן על החוק: "ישנה סתירה מובהקת בין חוק הלאום בגרסתו הנוכחית לכל דברי השבח לגיבור ישראל, סא״ל מחמוד ח׳יר אל-דין ז״ל. זו ההזדמנות לתקן את חוק הלאום ולקבע את מגילת העצמאות כחוק יסוד. אני קורא לאופוזיציה ולקואליציה לחשב מסלול מחדש ובמקום להסתפק במילים כמו ״אחים לנשק״ לחברה הדרוזית, לעשות את הנדרש".

תיעוד ממצלמת הגוף של השוטרים בפיגוע הירי בבני ברק