נתניהו מגיב ל"גן הפלגנות" של בנט: "העדיף את האחים המוסלמים ותומכי חמאס"

ראש האופוזיציה הגיב לנאומי ראש הממשלה האחרונים, בהם הזכיר את "גן הפלגנות" שעלול לפרק את ישראל. נתניהו אמר במליאת הכנסת: "עשה את 'ברית האחים המוסלמים' כדי להדיר את רוב העם. די לצביעות הזאת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/22 14:34 י באייר התשפב

נתניהו מגיב ל"גן הפלגנות" של בנט: "העדיף את האחים המוסלמים ותומכי חמאס"
נתניהו במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך טקס יום השואה שהתקיים לפני כשבועיים בהר הרצל, התייחס ראש ממשלה בנט למחלוקות הקשות הקיימות בעם ישראל. במהלך דבריו סיפק בנט ביטוי שתפס בקרב הציבור, "גן הפלגנות". כך אמר בנט: "אסור, פשוט אסור לנו, לאפשר לאותו גן מסוכן של פלגנות, לפרק את ישראל מבפנים. כשאנו מאוחדים, אף אויב חיצוני לא יוכל לנו". על הביטוי חזר גם בנאומו ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. היום (ד') ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב לדברים.

במהלך דבריו בדיון לזכרו של בנימין זאב הרצל שהתקיים במליאת הכנסת, אמר נתניהו: "שמענו את נפתלי בנט מדבר על 'גן הפלגנות' שכביכול טבוע בנו. איזו צביעות. המומחה הזה לגנטיקה שבחר להציג את נציגי רוב העם מהממשלה, את הליכודניקים, את החרדים, את המסורתיים, את הציונות הדתית, ושהעדיף על פניהם את האחים המוסלמים ותומכי חמאס – הוא מבכה את האחדות האבודה בעם. די לצביעות הזאת. תחילה הוא עשה 'ברית האחים' עם לפיד כדי להדיר את החרדים ועכשיו עשה את 'ברית האחים המוסלמים' כדי להדיר את רוב העם. די לצביעות הזאת".

נתניהו הסביר כי בליכוד מעולם לא התכוונו להכניס לממשלה או לקואליציה את מפלגתו של מנסור עבאס. "אמרנו להם לתמוך בבחירה ישירה של ראש הממשלה, מה שהיה מייתר את התלות שלנו בהם ובכולם. מעולם לא הסכמנו להיות תלויים בהם ולעולם לא נסכים להיות תלויים בהם! אבל אתם מרכינים את הראש, כוססים את הציפורניים וממתינים להחלטות של מועצת השורא".

דבריו של ראש הממשלה ביד ושם: