התשובה של בנט לטרור? "הנחיתי להציג תכנית להקמת משמר לאומי"

ראש הממשלה מברך על תפיסת מחבלים, ובפתח ישיבת הממשלה הוא אמר: "אמרנו שנשים יד על המחבלים, וכך עשינו". הוא הודיע כי עד סוף החודש תוצג תכנית להקמת משמר לאומי: "הנחיתי את המל"ל, בתיאום עם משרד הבט"פ, להציג בפני הממשלה תכנית סדורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/22 11:56 ז באייר התשפב

התשובה של בנט לטרור? "הנחיתי להציג תכנית להקמת משמר לאומי"
בנט במליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי ארבעה ימים נתפסו המחבלים שביצעו את פיגוע הגרזנים הרצחני באלעד ורצחו שלושה יהודים, ובמערכת הפוליטית מברכים. בפתח ישיבת הממשלה אמר נפתלי בנט: "אני רוצה להזכיר את נרצחי הפיגוע האכזרי, המזעזע, באלעד: את אורן בן יפתח, יונתן חבקוק ובועז גול זכרם לברכה, ובשם שרי הממשלה אני מבקש למסור את תנחומינו העמוקים למשפחותיהם".

הוא התייחס לתפיסה: "אמרנו שנשים יד על המחבלים, וכך עשינו. הבוקר, כוחותינו - משטרת ישראל ושב"כ, יחד עם לוחמים מיחידות מגלן, אגוז ומירעול - תפסו את הרוצחים. המחבלים שטופי ההסתה שרצחו בגרזנים ובאכזריות בלתי נתפסת, נלכדו עלובים ליד מחצבה באזור. אני מברך שוב את השב"כ ואת העומד בראשו, את משטרת ישראל והעומד בראשה, כמובן את צה"ל, והלוחמים כולם".

צפו בדברי בנט:

"נקים משמר לאומי"

ראש הממשלה בישר כי תוך חודש תוצג תכנית להקמת משמר לאומי. "תפיסת המחבלים אינה מספיקה כשלעצמה. אנחנו בפתח שלב חדש במלחמה בטרור - אי אפשר להסית ולנוח. אי אפשר לזרוק גפרור ולברוח. המשימה העליונה של ממשלת ישראל היא השבת הביטחון האישי לאזרחי ישראל".

"יש שתי פעולות משמעותיות מאוד, שאנו מקדמים. בראשם - הקמת משמר לאומי. הנחיתי את המל"ל, בתיאום עם משרד הבט"פ, להציג בפני הממשלה תכנית סדורה ומתוקצבת להקמת משמר לאומי-אזרחי, עד סוף החודש".

צפו בתיעוד התפיסה: