מלחמות החרדים: "לגיטימציה לרודף היהדות הכי גדול ב-70 השנים האחרונות"

השר מתן כהנא סייר במירון לקראת ההילולה בל"ג בעומר. אל כהנא הצטרף חבר הכנסת מאיר פרוש ממפלגת אגודת ישראל, דבר שעורר את זעם מפלגות דגל התורה וש"ס: "פרוש תקע סגין בגב של עולם התורה. הוא יצטרך לשאת באחריות על כל מה שמשתמע פוליטי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/05/22 14:39 ב באייר התשפב

מלחמות החרדים: "לגיטימציה לרודף היהדות הכי גדול ב-70 השנים האחרונות"
מאיר פורוש נפגש עם כהנא ועורר סערה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתן כהנא, השר לשירותי דת, סייר היום (ג') במירון לקראת הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר שיחול בעוד כשבועיים. הסיור נערך כחלק מתהליך הפקת הלקחים מהאסון שאירע במתחם בשנה שעברה, בו מצאו את מותם 45 בני אדם ו-145 נוספים נפצעו. 

אל כהנא הצטרף היום חבר הכנסת מאיר פרוש ממפלגת "אגודת ישראל" בסיעת "יהדות התורה", מה שמעורר היום סערה גדולה בקרב חברי הכנסת החרדים.

"פרוש תקע סגין בגב של עולם התורה"

כתב "בחדרי חרדים" ארי קלמן, דיווח על זעם במפלגות דגל התורה (המפלגה השניה בסיעת יהדות התורה) וש״ס על בעקבות הסיור המשותף של פורוש עם השר כהנא. "פרוש תקע סגין בגב של עולם התורה, לתת לגיטימציה לרודף היהדות הכי גדול שקם לעם ישראל ב-70 השנים האחרונות. בפגישה ובסיור פרוש הוציא עצמו מהכלל", כך אמר לאתר גורם בכיר בש"ס.

עוד הוא אמר: "צריך לשקול לא לשתף איתו פעולה בנושאים פוליטיים ונושאים מוניציפאליים, כמו שהוא פועל לבד ולא מסייע לחבריו שעושים הכול כדי להפיל את הממשלה. עם כל החשיבות של ההילולה במירון. אנחנו מדברים על עיקרי הדת. אפשר היה לפגוש את הדרג המקצועי מבלי לתת לגיטימציה לשר. פרוש החליט לפעול לבד. הוא יצטרך לשאת באחריות על כל מה שמשתמע פוליטי. אי אפשר לעבוד על כך לסדר היום. זה חילול השם". 

מאיר פרוש

מאיר פרוש צילום: Hadas Parush/Flash90

בסביבתו של פרוש הסבירו: "פרוש קשוב לגדולי ישראל החסידים שגם כתבו בהחלטת מועצת שלצורך קיום המוסדות וצרכי הציבור אפשר וצריך להיות בקשר עם שרי הממשלה".

ישי כהן מאתר "כיכר השבת", פרסם כי בכיר בסיעה של מאיר פרוש אמר שהם לא מקבלים הנחיות מדגל התורה, אלא מגדולי ישראל שלהם מכיוון שהם, סיעה עצמאית. הבכיר אמר בנוסף כי פרוש נפגש עם כהנא כיוון שנתבקש כך על ידי מספר אדמו"רים שביקשו ממנו לסייע בהכנות להילולה. "לא זקוקים לציונים על הפעילות שלנו. שיתעסקו במלחמות הפנימיות שלהם", אמר הבכיר.

דגל התורה: "כהנא יותר גרוע מליברמן"

בהמשך דיווח קלמן, כי במפלגת "דגל התורה" הסבירו כי יש הבדל בין פגישות עם שרי הממשלה לבין השר כהנא שהפך לסמל המאבק החרדי בממשלה, "אפילו יותר גרוע מליברמן".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן