בלעדי אביר קארה מקדם: שנה מאסר לזורקי אבנים בהר הבית

ברקע המהומות הקשות שהתרחשו בשבועות האחרונים בהר הבית סגן השר אביר קארה מימינה יוזם חקיקה שתטיל עונש של שנה מאסר על זורקי האבנים בהר הבית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/05/22 17:37 א באייר התשפב

אביר קארה מקדם: שנה מאסר לזורקי אבנים בהר הבית
דגלי חמאס ואש"ף בהר הבית, צילום: Jamal Awad/Flash90

במהלך השבועות האחרונים החריפו המהומות בהר הבית, צעירים ערבים מגיעים למקום הקדוש מניפים דגלי חמאס ואש"ף ומיידים אבנים לעבר כוחות המשטרה. סגן השר חבר הכנסת אביר קארה ממפלגת ימינה מתכוון לקדם החמרת ענישה על הפורעים ולהטיל עונש של שנה מאסר על מתפרעים במקומות קדושים. 

צפו בשריפת דגל ישראל בהר הבית: 

לכיפה נודע כי קארה מכוון לקדם את הנושא כך שיחול על כל מקום קדוש בו יתקיימו מהומות, בין אם מדובר במסגד ובין אם מדובר בבית כנסת. בשבועות האחרונים התייחס קארה להחמרה במצב הריבונות היהודית בהר וכתב: "צריך לקבוע שנה מאסר בפועל למי שזורק אבן על שוטר ומתפרע במקום קדוש עונש מינימום, מי שמרים יש על שוטר צריך לדעת שהוא יכנס לכלא להרבה זמן. חודש ויהיה כאן שוויץ, בשביל זה צריך לטפל בבעיות המשילות וההזנחה שהייתה כאן עשורים במערכת המשפט".

עמית סגל תוקף את הממשלה על היעדר הריבונות בהר הבית

עמית סגל חיבר בין שתי הסוגיות, ותקף בחשבון הטוויטר שלו את שרי ההמשלה ותגובתם לאירועים: "ההתבטאות האנטישמית של שר החוץ הרוסי ראויה לכל גינוי", כתב סגל, והוסיף: "כאשר יסיימו כל שרי הממשלה את הסבב המתבקש, האם יידרשו גם לשריפת דגל ישראל בהר הבית והנפת כרזת ענק של החמאס עם תמונתו של מחבל?", תהה.