יום השואה אלי אבידר לכיפה: טראמפ הביא לעלייה באנטישמיות ונאו-נאציזם

לרגל יום השואה ישבנו לשיחה עם חבר הכנסת אלי אבידר שסיפר על האנטישמיות שחווה ברחבי העולם | על האנטישמיות בארצות הברית: "הימין הישראלי מחא כפיים לטראמפ והוא הוציא שד שנקרא אנטישמיות ונאו-נאציזם מהבקבוק, אף אחד לא מרגיש שם בטוח"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/04/22 16:53 כז בניסן התשפב

אלי אבידר לכיפה: טראמפ הביא לעלייה באנטישמיות ונאו-נאציזם
אלי אבידר בראיון לחדשות כיפה, צילום: כיפה

בראיון מיוחד שהעניק לחדשות כיפה, שאלנו את חבר הכנסת אלי אבידר על כך שאף שר בממשלה לא הגיע למצעד החיים. "לא יודע, אין לי משהו אינטלגנטי להגיד. יום השואה זה יום טעון, לי יש בני משפחה שעברו את השואה אז אני מאוד מעורב. אני לא רוצה לפרשן אף אחד, אני גם ככה עושה מספיק צרות שאני מביע ביקורת יותר מאחרים, אני לא אוהב להסתכל הצידה", ענה אבידר.

"טראמפ, הוציא שד שנקרא אנטישמיות ונאו-נאציזם"


 

יש לך עבר במשרד החוץ, אנטישמיות מסביב לעולם. כמה המצב גרוע?

"הרבה יותר מה שאנחנו חושבים, יש בארצות הברית מאות אלפי ישראלים, ההערכה היא שרוב הישראלים שגרים חושבים לחזור לארץ ולא בגלל שלא טוב להם. החיים שם יותר קלים, יותר מתגמלים יותר נוחים. אנשים נהנים שם. אמריקה השתנתה. הבן-אדם שהימין הישראלי מחא לו כפיים טראמפ, הוציא שד שנקרא אנטישמיות ונאו-נאציזם מהבקבוק ואף אחד לא מרגיש שם בטוח".

אלי אבידר מספר על האנטישמיות בהונג קונג

בשנים הארוכות שלך בעולם נתקלת באנטישמיות?

"בטח בהונג קונג יום אחד התעוררתי וראיתי שיש חברת אופנה שעשתה קמפיין עם סמלים נאצים. התקשרתי לחברה ואמרתי להם שיורידו את זה. ואמרו לי שזה חופש הביטוי, עניין אופנתי. פניתי לקונסול הגרמני ואמרתי לו שהוא צריך להילחם על זה. הוא הסכים איתי והתחיל לפעול. אמרתי לממשלה של הונג קונג שיתחילו לפעול גם, אחרי שבוע החברה אמרה שתוריד את המוצרים מהחנויות. ראינו שבכל זאת המוצרים נמצאים שם. פרסמנו את זה וחברה הייתה צריכה להוציא הודעה התנצלות לכלל תושבי הונג-קונג".