בנט מגיב לתחקיר המשלוחים: "אנחנו מזמינים אוכל במשלוח, זה זול בהרבה"

ראש הממשלה מגיב לתחקיר המשלוחים: בפוסט ארוך בפייסבוק הוא הציג את הטענות ופירק אותן. "אני לא ביבי, גילת היא לא שרה, ילדיי אינם יאיר. המספרים לפניכם. הניסיונות להציג אותי כנהנתן פשוט מצחיקים", וביקש: "אשמח אם תשתפו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/22 18:51 כג בניסן התשפב

בנט מגיב לתחקיר המשלוחים: "אנחנו מזמינים אוכל במשלוח, זה זול בהרבה"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"תחקיר המשלוחים" של אילה חסון ששודר אתמול (ש') הביא את לשכת ראש הממשלה להוציא הודעה מפורטת ובה חישובי העלויות של בנט כראש ממשלה מול נתניהו כראש ממשלה. לאחר התגובה הרשמית, בנט עצמו מפרסם בפייסבוק פוסט ובו הוא שוטח את הטענות ומפריך אותן.

הפוסט המלא

מזה תקופה ארוכה יש מי שמקדם ספין "מעון ראש הממשלה", שנועד להשחיר אותי ואת משפחתי. אם הייתי צופה תמים, שלא מכיר את העובדות, את הנהלים, ואת העבר, ייתכן שגם אני הייתי משתכנע. לתעמולה יש כח. אבל הסיפור הוא פשוט לא נכון, ולא הוגן. והוא מנוצל כדי לפגוע בי ובמשפחתי, וביכולת שלי להמשיך לנהל כאן את המדינה.

אני אומר ליריביי: תתווכחו איתי עניינית. על המדיניות שלי, על הדרך בה נלחמתי בקורונה או בטרור. אני לא חושש מביקורת, אפילו מקשיב לה כשצריך. אבל הניחו לשקרים. חברים, אציג כאן את הטיעונים השקריים ואת האמת. ניסיתי להימנע מהצורך בזה, אך אין ברירה. מול מכונת שקרים צריך להציג את האמת. שתפו את הפוסט הזה כדי להילחם במכונת הפייק והשקרים.

טענה מס' 1: ראש הממשלה בנט דאג להישאר ברעננה בתרגיל מתוחכם כדי לשפץ את ביתו הפרטי. האמת: עם כניסתי לתפקיד, השב"כ ואנשי משרד ראש הממשלה הסבירו לי שבמעון הרשמי בבלפור נדרשות התאמות בטחוניות דחופות, ושחילופי השלטון הן הזדמנות לעשות מה שהם מבקשים לעשות כבר שנים ארוכות. התבקשתי לדחות את כניסתי לבלפור עד לביצוע שיפוצים אלה. נעניתי לבקשה.

הנה ההודעה הרשמית של השב"כ: "עם חילופי ראשי הממשלה, הובהרה עמדתנו מזה מספר שנים כי במעון בבלפור נדרשות התאמות ביטחוניות על מנת לאפשר מגורי ראש ממשלה במקום, וזאת בשים לב לעובדה שחלק מאלה אינם יכולים להיות שעה שראש הממשלה מתגורר במעון. הליך העבודות במעון מתבצע ביוזמת ובהנחיית שב"כ.

בהתאם, בוצעו סידורי אבטחה בבית רה"מ ברעננה, בו מתגורר ראש הממשלה. סידורים אלו בוצעו בהנחיית השב"כ, על בסיס שיקולים מקצועיים אבטחתיים, תוך התחשבות בהיבטים הנוגעים לעלויות ולצמצום הפגיעה בשכנים. יצויין, כי סידורי אבטחה הונהגו גם בבתיהם הפרטיים של ראשי ממשלה קודמים, על בסיס הערכת האיום ויתר הנסיבות הרלוונטיות".

מבינים? את בלפור צריך לשפץ מטעמי ביטחון, עד שישופץ אני צריך מקום לגור בו. עמדו בפני המדינה שתי אופציות: לשכור מתחם מגורים בירושלים (בנוסף לרעננה ולבלפור, ובעלויות עתק) לכמה חודשים ולעשות בו את כל ההתאמות הנדרשות, או שאמשיך לגור ברעננה.

בשל העובדה שמציאת והכשרת מתחם היא בעצמה ענין מורכב, יקר וארוך, הוחלט שאשאר ברעננה. זה לא אידיאלי. ראש הממשלה אכן צריך להתגורר בירושלים, אבל מדובר בסידור זמני עד להשלמת השיפוצים. עם זאת, בניגוד לקודמי, שהיו לו שני מעונות פעילים: בבלפור ובקיסריה, אני גר בבית אחד – רעננה. להחזיק בית אחד לראש הממשלה, במקום שנים – חסכון ניכר למשלם המסים. זה לא מושלם, ואני מקווה לעבור לירושלים בירתנו בקרוב, אבל בהתחשב בנסיבות, הפעלנו שכל ישר.

טענה מספר 2: המדינה משפצת את ביתו הפרטי של בנט ב-50 מיליון שקלים ומשביחה אותו על חשבון משלם המסים הישראלי. האמת: מדינת ישראל לא השקיעה שקל אחד בהשבחת הבית שלי. אף לא שקל.

כל ההוצאות הן על *אבטחת* הבית שלי על פי דרישות השב"כ בלבד. מחסומים ברחוב, גדרות, שערים, ועוד. כאמור אין לי שום סמכות להתערב באמצעי האבטחה שלי. כפי שאינני קובע כמה מכוניות יש בשיירה שלי. השב"כ, ורק השב"כ, קובע. לא השבחת נכס ולא שיפוץ. אגב, הבית שלנו יפה כפי שהוא ואין לנו צורך בהשבחות. ואם יהיה צורך, נממן זאת בעצמנו, כמו כל בן אדם נורמלי. יש שינוי שכן בוצע בנכס עצמו: אחד החדרים בביתי הוסב לחדר עבודה עם מערכות תקשורת מוצפנת בעלות של 160 אלף ₪. זהו. לא שיפוצים. לא השבחת נכס. כלום. ראש ממשלה ישראלי הוא אישיות מאוימת מאוד, ולכן גם מאובטחת מאוד. אין ממקומי להתערב בשיקולי האבטחה של השב"כ.

טענה 3: אבטחת הבית ברעננה גרמה לעוגמת נפש רבה לשכנים. האמת: לצערי, זו טענה מדויקת. אני אומר זאת בכאב רב. השכנים שלי ודיירי השכונה אכן סובלים בגלל היקף האבטחה. שוחחתי עם מספר שכנים והם תארו לי את הקושי: הרחוב כבר לא נראה כמו רחוב, שגרת החיים נפגעה מאוד וכל מכונית תועה או אורח הם בבחינת חשודים. אנחנו מנסים להקל עליהם, ואמשיך לנסות.

טענה 4: משפחת בנט מתפרעת בהוצאות מזון, טייקאווי ובכלל בהוצאות. האמת: אני יודע שרבים מרימים גבה מול הכתוביות על ההזמנות מטייק אווי כזה או אחר, ולכן אסביר את העובדות. ראשית, המדינה דואגת להוצאות של ראש הממשלה ומשפחתו. זהו הכלל במדינת ישראל. כך היה עם כל ראשי הממשלה הקודמים.

במקרה שלנו, דווקא בגלל שאני מתגורר בבית אחד, ובגלל שאנחנו לא מעסיקים אפילו מחצית מאנשי הצוות שהחזיקה משפחת נתניהו, ההוצאות דווקא פחתו משמעותית. נכון, במקום להחזיק שתי מבשלות במשמרות, אנחנו מזמינים לעתים אוכל במשלוח. זה כנראה פחות בריא ואני מסכים שקל להוציא את זה מהקשר, אבל בסיכומו של דבר זה זול בהרבה.

הנה המספרים, אני מבקש שתקראו אותם בסבלנות: בעוד שמשפחת נתניהו הוציאה 262,000 ₪ בחודש על קיסריה ובלפור, אנחנו, משפחת בנט מוציאים שליש מזה – 87,700 ₪.כדי שיהיה ברור אכתוב זאת שוב: בעוד שההוצאות השנתיות של משפחת נתניהו בת 3-4 הנפשות היו 3,144,000 בשנה, הרי שאצלנו, במשפחת בנט בת 6 הנפשות - ההוצאות הן כשליש (!) מזה. אנו חוסכים כ-2 מיליון שקלים בשנה למדינת ישראל.

דוגמאות: עלויות הניקיון אצל משפחת נתניהו היו: 865,000 ₪ אצלנו -170,000 ₪. עלויות פרחים אצל משפחת נתניהו: 38,000 ₪. אצלנו – 0. (כשצריך פרחים, אני קונה מכיסי). עלויות מים שנתיות אצל משפחת נתניהו – 81,000 ₪, אצלנו 12,000 ₪. עלויות ניקיון ותחזוקה חודשיות: אצל נתניהו – 141,800, אצלנו – 15,000 ₪ עלות מזון כוללת (מבשלות פלוס הזמנות) לחודש אצל נתניהו – 37,000 ₪, אצלנו – 24,700 ש"ח.

אז מה קורה כאן בעצם? יש כאן מהלך לצייר את כולם כמושחתים. אבל אני לא ביבי, גילת היא לא שרה, ילדיי אינם יאיר. המספרים לפניכם. ההוצאות של בית ראש הממשלה פחתו באופן דרמטי בתקופתי. הנסיונות להציג אותי כנהנתן פשוט מצחיקים. אני כאן כדי לעבוד ולשרת את עם ישראל.