בנט עונה לתחקיר המשלוחים: נתניהו הוציא 2 מיליון יותר ממני

אחרי שאתמול פורסם כי משפחת בנט ברעננה מוציאה 11,000 שקל בחודש על הזמנת אוכל על חשבון קופת המדינה, במשרד ראש הממשלה מסבירים: משפחת בנט חוסכת למדינה 2 מיליון שקל בשנה, מבנט נבצר להשתמש במעון ברחוב בלפור

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/22 15:40 כג בניסן התשפב

בנט עונה לתחקיר המשלוחים: נתניהו הוציא 2 מיליון יותר ממני
בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אתמול פרסמה העיתונאית איילה חסון כי משפחת בנט מנצלת את הפסיקה ומזמינה משלוחי אוכל 'טייק אווי' לביתה בעלות של למעלה מעשרת אלפים שקלים מדי חודש. היום במשרד ראש הממשלה שוברים שתיקה ותוקפים: נתניהו הוציא הרבה יותר.

פירוט הוצאות

פירוט הוצאות צילום: ללא

הטענות של משפחת בנט:

  •  בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות. לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה 6 נפשות) בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו.
  •  בבית ראש הממשלה ניתן להעסיק 8 בעלי תפקידים במשרות שונות ובעלות כוללת של 102,000 ש"ח בחודש. צוות זה נוצל במלואו במשך רוב שנות כהונתו של רה"מ הקודם, לעומת ראש הממשלה בנט - אשר בביתו מועסקים שלושה בעלי תפקידים בלבד בעלות כוללת של 48,000 ש"ח בחודש.
  • 3. סך ההוצאות החודשי במעונות ראש הממשלה בבלפור ובקיסריה בימי ראש הממשלה הקודם עמד על  262,100 ש"ח, לעומת 87,700 ש"ח כיום. בלפור + קיסריה: שכר צוות (102,000₪), תחזוקה וניקיון (141,800₪), הזמנת והכנת מזון (37,300₪). רעננה: שכר צוות (48,000₪), תחזוקה וניקיון (15,000₪), הזמנת והכנת מזון (24,700). בכל אחד מן הפרמטרים - ההוצאות בבית רה"מ ברעננה נמוכות משמעותית בהשוואה לקודמו. בחישוב שנתי מדובר בחיסכון בהיקף של 2,092,800 ש"ח לאוצר המדינה.

במשרד ראש הממשלה הוסיפו: "יודגש ויובהר פעם נוספת - מראש הממשלה נבצר להשתמש במעון ברחוב בלפור בירושלים, נוכח השיפוצים הביטחוניים הנדרשים במעון, שהם דרישה ארוכת שנים של שב"כ ואגף הביטחון במשרד ראש הממשלה. עמדתם זו נכתבה והוצגה פעמים רבות בעבר - מצ"ב תגובת השב"כ לתקשורת מהחודש שעבר.

לכן, משתתפת המדינה במימון הוצאות הבית ברעננה, על מנת לספק לראש הממשלה את השירותים והמעטפת להם הוא זקוק במסגרת מילוי תפקידו, כפי שהיו זכאים כל ראשי הממשלות ובני משפחותיהם לאורך השנים.

אנו מכבדים את תפקידה וחובתה של התקשורת לבקר את השלטון, כל שלטון, ואין זו בושה בעינינו לקחת אחריות ולהודות בטעות, באם קרתה. ובלבד שהעובדות והאמת הן הבסיס, ושלא עושים שימוש ציני בבמה התקשורתית ובזכות הציבור לדעת".