עיסאווי פריג' לא רוצה לשקר: חל שינוי בתפיסת העולם שלי

השר לשיתוף פעולה אזורי התייחס לשינויים שחלו בו בעקבות האירוע המוחי הקל שחווה ולאפשרויות שיסיים את דרכו בפוליטיקה. "זה בהחלט נמצא אצלי בצורה בולטת - הכול אפשרי" | לפני כשבועיים יצא פריג' נגד שלילת קצבאות ממשפחות מחבלים ישראלים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/04/22 09:23 כג בניסן התשפב

עיסאווי פריג' לא רוצה לשקר: חל שינוי בתפיסת העולם שלי
השר פריג', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כחודשיים וחצי אושפז השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים איכילוב, לאחר שעבר אירוע מוחי קל. הבוקר (א') התייחס פריג' לשינויים שחלו בו בעקבות המקרה הרפואי שחווה ולאפשרויות שיסיים את דרכו בפוליטיקה. 

"דברים שאתה רואה מתוך הממשלה אתה לא רואה משם", אמר השר פריג' בראיון לכאן רשת ב', לאחר שנשאל על סגירת מעבר ארז לפועלים מעזה בעקבות ירי הרקטות במהלך חג הפסח. "זה המסר שגם ראש הממשלה שלי צריך להבין והוא מבין את זה. אם אגיד שלא חל בי שינוי בתפיסת העולם - אשקר. אני רואה את הדברים מזווית אחרת. אידיאולוגיה זה דבר מאוד חשוב, אבל צריך גם פרקטיקה ומציאות, לדעת איך לשלב ביניהם, עזוב את השמאל והימין, יש מציאות".

פריג' ניסה להסביר את השינוי שחל בו: "אני אומר את הדברים בעברית ובערבית. איך זה קרה? קרה. זה קורה. אדם מתבגר ורואה את הדברים אחרת. אתה נחשף לנתונים, נפגש עם אנשים, ראשי ממשלות, שרים, פלשתינים וערבים. אתה שומע דברים, דברים שידעת לפני כן, בלי להיפגש עם אנשים פתאום אתה מתחיל לשאול את עצמך". 

קודם לכן התייחס פריג' לאפשרות שיפרוש מהחיים הפוליטיים בעקבות האירוע המוחי שעבר: "זה בהחלט נמצא אצלי בצורה בולטת. הגישה שלך לדברים משתנה - גם החשיבה, גם הדעה. הכול אפשרי. יש לנו חובה אישית לנסות לקדם משהו וזה מה שאני מנסה לעשות".

עוד הוא אמר: "צריך שהרוב הדומם ינצח ולא לתת לרקטות, חמאס וקיצוניים כמו בן גביר ואחרים להוביל אותנו לחושך ".