"בנט איננו מלך או סולטן": שיקלי דורש דחייה בהכרזתו כפורש

עורך דינו של חבר הכנסת שיקלי פנה במכתב אל יו"ר ועדת הכנסת והיועצת המשפטית של הכנסת, בטענה כי מועד הדיון הנוכחי אינו מאפשר די זמן להתארגנות ופוגע בזכות הטיעון של מרשו: "בלתי סביר בעליל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/22 14:20 יב בניסן התשפב

"בנט איננו מלך או סולטן": שיקלי דורש דחייה בהכרזתו כפורש
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

המאבק על הכרזתו הצפויה של חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש עולה מדרגה: עמית סגל היום (ד') כי עורך דינו של שיקלי, גיא בוסי, פנה במכתב לחבר הכנסת ניר אורבך וליועצת המשפטית של הכנסת. במכתב דרש בוסי מיו"ר ועדת הכנסת לדחות את הדיון, שנקבע ל-25 באפריל בנושא הפרשתו של שיקלי בשל הפגיעה לכאורה בזכות הטיעון שלו.

"נהיר לכל בר בי רב ואין ספק שהייעוץ המשפטי של הוועדה יתמוך בכך, כי 12 ימים בלבד ממועד קבלת האסמכתאות האוגדים בתוכם שני סופי שבוע ואת ימי חג החירות, הם בלתי סבירים בעליל, פוגעים פגיעה אנושה, חסרת סבירות ובלתי מידתית בזכות הטיעון של חה"כ שיקלי", הסביר במכתבו עורך הדין שהיה מעורב בניסוח ההסכמים הקואליציוניים.

פגיעה בזכויות יסוד

לטענת עורך דינו של שיקלי, מועד הדיון הנוכחי מאפשר לחבר הכנסת 72 שעות בלבד כדי להיערך לדיון, לבנות את טיעוניו ולתמוך בהם. בשל ההשלכות "הרות הגורל" על עתידו האישי והפוליטי של שיקלי, כולל פגיעה אפשרית בשמו הטוב ובזכות להיבחר, זמן זה אינו סביר, לטענת עורך הדין.

שיקלי טוען באמצעות עורך דינו כי מועד הדיון נקבע כהחלטה שרירותית ומכוונת בשל השפעתו של מגיש הבקשה, ראש הממשלה נפתלי בנט, והלחץ האסור שהפעיל האחרון על וועדת הכנסת. שיקלי טוען כי בנט "איננו מלך או סולטן, וחרף רצונו לפגוע ולהרע, אין בכך כדי לבטל זכויות יסוד, ובכלל זה את כללי הצדק הטבעי האוגדים בתוכם גם את זכות הטיעון".