עמית סגל חוטף מאביגדור ליברמן: "בעיתונות יש תא כתבים ביביסטים והוא יו"ר התא"

שר האוצר אביגדור ליברמן מאשים בראיון את הפרשן הפוליטי עמית סגל ב"רדיפה", ואומר: "כל פעם הוא מנסה לדקור אותי, להשתלח בי" | על בנימין נתניהו אומר ליברמן: "הוא לא ימין ולא מפ"איניק אלא סתם כדאיניק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/04/22 18:24 יג בניסן התשפב

עמית סגל חוטף מאביגדור ליברמן: "בעיתונות יש תא כתבים ביביסטים והוא יו"ר התא"
ליברמן תוקף שניים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך סבבי הבחירות האחרונים, שר האוצר אביגדור ליברמן, עשה כל מה שיכל בכדי שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו יסיים את תפקידו ויעזור את מעון ראש הממשלה בבלפור. בראיון שפורסם אתמול ב"וואלה", תקף ליברמן שני אנשים ואף אצליח למצוא קשר ביניהם: בנימין נתניהו ועמית סגל, הפרשן הפוליטי של "חדשות 12".

"לנתניהו אין שום קשר לימין. הוא לא ימין, לא מפ"איניק אלא סתם כדאיניק", אמר שר האוצר במהלך הריאיון כשהתייחס לאפשרות שכל מפלגות הימים יחברו לנתניהו ויקימו ממשלה. ליברמן הסביר: "נתניהו העביר את עיר האבות, חברון, לערפאת. הוא העביר חלק משטחי יהודה ושומרון לשליטה של ערפאת, תמך בפינוי יהודים מגוש קטיף. מה הקשר שלו לימין. פתאום ביבי דתי אדוק".

"כשהיינו באופוזיציה והוא היה בקואליציה, בשולי ממשל טראמפ, הייתה הזדמנות להחיל ריבונות ישראלית בבקעת הירדן. הייתה אז קונסטלציה פוליטית ובינלאומית למהלך, ומי שטרפד אותו היה נתניהו. הממשלה הזאת לא עשתה מספיק, אבל אישרנו מעל 3,000 יחידות דיור באיו"ש", טען ליברמן.

ליברמן תקף במהלך ראיון מכיוון נוסף: "האיש היחידי שאכל בכנסת שרימפס יותר ממני זה נתניהו. הצביעות הזאת. הוא אומר, זאת קואליציה של שמאל ואיסלמיסטים, כשבזמן שומר חומות הוא מקבל את מנסור עבאס שלוש פעמים בבלפור".

"חלק מהוויכוח שלי עם החרדים, הוא סביב סילוף הדת היהודית"

במהלך חייו הפוליטים, ליברמן מקפיד להגיד שאין לו דבר נגד החרדים אלא נגד הפוליטיקאים החרדים ומדי פעם הוא מזכיר שהבת שלו חרדית. "חלק מהוויכוח שלי עם החרדים, הוא סביב סילוף הדת היהודית, ממציאים משהו שמתאים להשגת שלושת היעדים שלהם: כוח כסף וכבוד. זה מה שמעניין את הנהגת ש"ס ויהדות התורה, לא היהדות".

"מי אמר שאסור לשרת בצה"ל? כל גדולי ישראל הוא לוחמים, יהושע בן נון, דוד המלך, יהודה המכבי, הם יהודים פחות טובים מליצמן וגפני? מי אמר שאסור לעבוד? רש"י ורמב"ם עבדו במשרה מלאה. וכל הנושא של הגיור. רות המואביה היום לא היתה עוברת גיור אצל דרעי, אבל לצאצאים שלה הייתה תרומה כזו או אחרת לעם ישראל".

"סגל כל הזמן פונה לאנשים ומבקש שיספרו לו על הבנים של ליברמן"

בשלב כלשהו עבר ליברמן לתקוף את עמית סגל והאשים אותו בכך שהוא "ביביסט": "גם בעיתונות יש תא כתבים ביביסטים. רובם לא הכי חכמים ומתוחכמים, אבל יו"ר התא הוא איש מאוד מתוחכם, עמית סגל. הוא יצר את הפולמוס עם יאיר נתניהו, שכביכול משמש לו אליבי ומסך עשן, כאילו הוא לא ביביסט והוא יו"ר התא".



"כל פעם הוא מנסה לדקור אותי, להשתלח בי. הוא עושה את זה בצורה מתוחכמת, להדביק לי כל מיני דברים. אני מוכן לקבל את זה, להבין את זה. אבל מה שקורה, שלאנשים האלה אין קווים אדומים. הוא כל הזמן פונה לאנשים ומבקש שיספרו לו על הבנים של ליברמן, לא מפסיק".

בהמשך דבריו טען ליברמן: "זאת רדיפה. לא נשאר אדם במדינת ישראל שעמית סגל לא פנה וביקש, ספר לי על הבנים של ליברמן. הבן השני, עמוס, לא היה צריך להתגייס בגלל הבריאות, עמד על זה, עשה שירות מלא. זאת אובססיה. כל הביביסטים האלה אובססיביים".