המהלך של גדעון סער לא מספיק לניר אורבך

בשבוע שעבר הציב חבר הכנסת ניר אורבך אולטימטום - או שיקודם החיבור לחשמל של ההתיישבות הצעירה או שיצטרף לסילמן ויפרוש מהממשלה. אתמול הציג שר המשפטים גדעון סער התקדמות בנושא, אך לכיפה נודע כי לאורבך הדבר לא מספיק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/04/22 11:42 יב בניסן התשפב

המהלך של גדעון סער לא מספיק לניר אורבך
סער על רקע ההתיישבות הצעירה, צילום: פלאש 90\פורום התיישבות צעירה

אחרי פרישת עידית סילמן מהקואליציה, החליט חבר הכנסת ניר אורבך להציב אולטימטום לראש הממשלה נפתלי בנט, או שיכנסו לתוקף באופן מיידי החלטות שמשרתות את הבייס הימני או שיפרוש מהקואליציה, אורבך הציב שלוש דרישות: ביטול גזירת המעונות, חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל וכינוס המת"ע (מועצת תכנון עליונה). שר המשפטים גדעון סער קידם אתמול (ג') את נושא החיבור לחשמל, אבל אורבך עדיין לא התרצה.

גדעון סער קידם את חיבור המאחזים לחשמל אבל זה לא מספיק

עם פרסום חוות הדעת של משרד המשפטים לפיה אין מניעה לחבר עשרות מאחזים לחשמל, כתב אורבך: "אני מברך את השר גדעון סער על ההחלטה החשובה והרחבה שיצאה כעת ממשרדו. שלב נוסף לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל הושלם". אבל לכיפה נודע כי האולטימטום עדיין בתוקף והצעד שהוביל סער לא מספיק.

האישור של משרד המשפטים אומנם חשוב אבל לא מספיק והאולטימטום של אורבך עדיין בתוקף: התקדמות משמעותית בחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל או שיפרוש מהקואליציה. בנוסף, לכיפה נודע כי במשרד ראש הממשלה, שם מטפלים בדרישות של אורבך בניסיון לשמר את הממשלה כמה שיותר זמן הבינו מאורבך כי יש להציג התקדמות משמעותית בחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל וזימון לחברי המת"ע (מועצת תכנון עליונה) עד לסיום הפגרה, בתאריך ה-9 במאי.

מנגד, גורמים במשרד המשפטים והביטחון מספרים לאחרונה על קושי לקדם את שני הנושאים לאור הנפיצות של חודש הרמדאן שמתקיים בימים אלה. נציין כי עד כה הושלמה דרישת אורבך לדחיית גזירת המעונות.