רק שלא יברח: בנט בבליץ' פגישות עם יום טוב כלפון

הפרישה של עידית סילמן מהקואליציה חיזקה את מעמדם של הנורווגים בימינה, ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש מספר פעמים עם יום טוב כלפון כדי לוודא שהוא לא בורח עם סילמן

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/04/22 16:11 י בניסן התשפב

רק שלא יברח: בנט בבליץ' פגישות עם יום טוב כלפון
בנט עם כלפון, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

הפרישה של עידית סילמן מהקואליציה טלטלה את השדה הפוליטי, אבל יש גם מי שהרוויח מהמהלך. מעמדם של חברי הכנסת הנורווגים התחזק, בין היתר משום שמעתה לא יהיה ניתן לפטר אותם ללא הסכמה. לאור המצב הרגיש, והתפוררות מפלגת ימינה, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים בליץ' פגישות בארבע עיניים עם חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה.

בנט רצה לוודא כמה פעמים שכלפון לא בורח עם סילמן

כשהתרחש המפץ הפוליטי, כלפון שהה במולדובה במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת העלייה והקליטה, אבל מאז חזר ארצה בסוף השבוע ראש הממשלה קיים איתו מספר שיחות צפופות בארבע עיניים, בנט רצה לוודא כמה פעמים שכלפון לא בורח לו עם סילמן ומעצים את אפקט ההתפרקות של ימינה. מי שמעורב מאוד בשיחות הוא שר הדתות מתן כהנא שנחשב לנאמן ביותר לבנט במפלגה. במקביל לפגישות, חברי סיעת ימינה הנותרים יפגשו היום כולם לארוחת ערב במסעדה בתל אביב על מנת לצופף את השורות.

נציין כי מאז פרשה סילמן, מעמדו של כלפון התחזק משום שהקואליציה כבר לא נהנית מרוב, מה שמשפיע על האפשרות לפטר אותו מהכנסת. כזכור, כאשר שר רוצה לפטר את הנורווגי שנכנס בעקבותיו- במקרה שלנו, איילת שקד את כלפון-הפיטורים יכולים להיעשות בשתי דרכים:
הסכמה עם הח"כ הנורווגי או פיטורים באמצעות התפטרות מהממשלה וחזרה לממשלה מיד אחרי באישור הכנסת, ברגע שאיבדה הקואליציה את הרוב במליאה בעקבות פרישת סילמן, גם אם שקד תרצה לפטר את יום טוב, היא לא תוכל לחזור ולכהן כשרה.