איילת שקד וניר אורבך שכחו את אביתר

בעקבות המשבר הפוליטי חברי ימינה נמצאים בעמדת כוח משמעותית ומציבים רשימת דרישות לראש הממשלה נפתלי בנט, אבל לכיפה נודע כי מהרשימה נשמט הסכם אביתר, אותו הם התחייבו לקיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 12:38 י בניסן התשפב

איילת שקד וניר אורבך שכחו את אביתר
היישוב אביתר, צילום: דוברות אביתר

לפני תשעה חודשים ממשלת בנט הטרייה חתמה על הסכם מול מתיישבי היישוב אביתר, תתפנו מהמקום באופן זמני ונקים ישיבה על אדמות היישוב בכפוף לסקר קרקעות שנבצע בקרוב. זמן רב עבר, סקר הקרקעות נגמר ובממשלה מתעלמים מההבטחה המפורשת. חברי ימינה איילת שקד וניר אורבך שהגיעו לנקודת כוח, לא מעלים את ההסכם ברשימת הדרישות.

מתווה אביתר נעלם מרשימת הדרישות

מאז פרשה עידית סילמן מהקואליציה, חברי ימינה מעבירים דרישות ללשכת בנט בתמורה להישארותם בממשלה. ברשימת הדרישות של ניר אורבך שמתואם עם איילת שקד נמצאים ביטול גזירת המעונות, חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל וכינוס המת"ע (מועצת תכנון עליונה), הסדרת הישיבה באביתר שסקר הקרקעות הושלם חלקית, לא עלתה בשיחות.

נזכיר כי לפני שלושה חודשים אמרה שקד בראיון לחדשות כיפה על אביתר, "אנחנו מאוד מקווים שבזמן הקרוב תהיה, גם שר הביטחון וגם ראש הממשלה מחויבים להסכם שנחתם עם התושבים, והם עושים הכול כדי שזה יקרה. במשרד הביטחון עשו את הסקר מהר וסיימו אותו וראו שיש שם עשרות דונמים שהם אדמות מדינה מובהקות".

מי שכן הזכיר אות אביתר הוא סגן השר אביר קארה שאמר היום, "אדרוש  מהקואליציה להביא הישגים ימניים. באביתר, בהתיישבות, הישגים ימניים כלכליים, בהם רפורמות בבשר ובעוף, רשת ביטחון לעצמאים ועוד. אנחנו לא צריכים בחירות מיותרות כרגע, ולא צריכים עוד שנתיים בלי תקציב. אפשר לתת צ׳אנס לממשלה הנוכחית לתת לנו את ההישגים שאנחנו רוצים להביא לציבור. בינינו אין ממשלה אחרת.