בלעדי המסר שניר אורבך העביר ללשכת בנט

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה איים בשבוע שעבר כי יפרק את הממשלה אם לא ימולאו דרישותיו בנושא יהודה ושומרון, אורבך אומנם לא פרסם אולטימטום אך לכיפה נודע כי בלשכת בנט מבינים שעל מנת לשמור על הממשלה יש להביא לשינוי משמעותי עד סיום הפגרה | במשרדי הממשלה מערימים קשיים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/04/22 11:25 י בניסן התשפב

המסר שניר אורבך העביר ללשכת בנט
אורבך עם בנט במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי פרישת עידית סילמן מהקואליציה, החליט חבר הכנסת ניר אורבך מימינה לנצל את מצבה הרעוע של הקואליציה ולהעמיד אולטימטום לבנט. אורבך הודיע שאו שימולאו שלושת הדרישות שלו, ביטול גזירת המעונות, חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל וכינוס המת"ע (מועצת תכנון עליונה) או שיפרוש מהקואליציה וישלח את בנט הביתה. אורבך סירב לפרסם תאריך אולטימטום אך לכיפה נודע כי יש מועד קונקרטי.

המסר של אורבך: דורש שינוי עד סוף הפגרה 

במשרד ראש הממשלה, שם מטפלים בדרישות של אורבך בניסיון לשמר את הממשלה כמה שיותר זמן הבינו מאורבך כי יש להציג התקדמות משמעותית בחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל וזימון לחברי המת"ע (מועצת תכנון עליונה) עד לסיום הפגרה, בתאריך ה-9 במאי. מנגד, גורמים במשרד המשפטים והביטחון מספרים לאחרונה על קושי לקדם את שני הנושאים לאור הנפיצות של חודש הרמדאן שמתקיים בימים אלה.

אביר קארה לא רוצה בחירות: "בינינו אין ממשלה אחרת"

במקביל לאורבך, חבר הכנסת אביר קארה מציג הבוקר מסר מעט יותר מפוייס ואומר: "אפשר לתת צ׳אנס לממשלה הנוכחית לתת לנו את ההישגים שאנחנו רוצים להביא לציבור. בינינו אין ממשלה אחרת. לצערי הוא לא שם - ולכן לדעתי הוא הוא לא מחפש הישגים ימניים אלא פועל בשירות נתניהו להפיל את הממשלה ותו לא. זאת טעות וזאת זכותו כמובן״. אם הקואליציה הנוכחית תדע לספק לי את זה כמו שהיא סיפקה לי הישגים - אחלה . אם לא - נחשוב קדימה.