אביר קארה לא רוצה בחירות: "שוב גפני בוועדת כספים?"

סגן השר מימינה מקשיח את עמדותיו ולא ממהר לפרק את הממשלה בראשות בנט, לאחר מספר ימים בהם נראה היה כי הכול פתוח בפניו: "במקום ממשלה באוויר והבטחות על הקרח יש לי ממשלה ביד". על שיקלי הוא אומר: "משמש כקבלן הריסות של ביבי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/22 11:12 י בניסן התשפב

אביר קארה לא רוצה בחירות: "שוב גפני בוועדת כספים?"
קארה לא מעוניין בפירוק הממשלה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרישת עידית סילמן מהקואליציה ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית. לאחר הודעת הפרישה בשבוע שעבר הספיק סגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה, להיפגש עם השרה איילת שקד וחבר הכנסת ניר אורבך כדי לבחון אפשרויות פעולה. בהמשך טס קארה עם חבר הכנסת עמיחי שיקלי לפגוש פליטים יהודים בגבול אוקראינה ומאוחר יותר הודיע כי ההודעה על הפרשתו הצפויה של שיקלי מימינה לא נעשתה על דעתו. הבוקר (ב') נראה כי קארה מקשיח את עמדותיו.  

אביר קארה אומר הבוקר כי "המצב הפוליטי שנוצר הוא ההזדמנות להביא הישגים אמיתיים ולהעביר את הכוח לידיו ולידי שקלי". בנוסף, קארה מצהיר כי "ידרוש  מהקואליציה להביא הישגים ימניים. באביתר, בהתיישבות, הישגים ימניים כלכליים, בהם רפורמות בבשר ובעוף, רשת ביטחון לעצמאים ועוד".

"בפועל שיקלי משמש כקבלן הריסות של ביבי"

"שקלי הסכים איתי", אומר סגן השר, "אבל בפועל הוא משמש קבלן הריסות של ביבי. אנחנו לא צריכים בחירות מיותרות כרגע, ולא צריכים עוד שנתיים בלי תקציב. אפשר לתת צ׳אנס לממשלה הנוכחית לתת לנו את ההישגים שאנחנו רוצים להביא לציבור. בינינו אין ממשלה אחרת. לצערי הוא לא שם - ולכן לדעתי הוא הוא לא מחפש הישגים ימניים אלא פועל בשירות נתניהו להפיל את הממשלה ותו לא. זאת טעות וזאת זכותו כמובן".

בשיחה, שהתקיימה עם "חדשות 12",  אומר קארה כי "אם הקואליציה הנוכחית תדע לספק לי את זה כמו שהיא סיפקה לי הישגים - אחלה . אם לא - נחשוב קדימה. אבל למהר ללכת לבחירות שוב? לכאוס הזה של הכפשות? של היעדר תקציב? שוב לא תהיה ממשלה? - ומה נקבל? שוב גפני בוועדת כספים? לא ברור הריצה המטורפת הזאת לבחירות מי שיעשה את זה כתם גדול יהיה עליו אני חושב שאת אותה הזדמנות בדיוק יש גם לעידית". 

לסיום טוען קארה כי ביקש משיקלי וסילמן לבדוק אם יש ממשלה חלופית לאומית. "האמת היא שאין. פשוט אין. ולמען האמת גם אם נלך לבחירות ככל הנראה לא תהיה. במקום ממשלה באוויר והבטחות על הקרח יש לי ממשלה ביד והבטחות שאני יודע לעמוד בהן ואם לא יקרה נחשב מסלול מחדש".


(סילמן יוצאת מביתו של הרב שפירא)