המשבר הפוליטי השרה הבכירה "לא שוללת" ישיבה עם טיבי ועודה; קארה נפגש עם סילמן ובנט

שרת הכלכלה התייחסה למשבר הפוליטי עם פרישתה של סילמן, ואמרה כי היא אינה שוללת ישיבה עם טיבי ועודה בקואליציה | המשבר בימינה נמשך, ואביר קארה נועד עם ראש הממשלה בנט לאחר שמוקדם יותר נפגש עם סילמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 19:44 ט בניסן התשפב

השרה הבכירה "לא שוללת" ישיבה עם טיבי ועודה; קארה נפגש עם סילמן ובנט
חברי הרשימה המשותפת, יצטרפו לקואליציה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת עידית סילמן הטילה פצצה פוליטית כשהודיעה על פרישתה מהקואליציה. "אינני יכולה עוד", כתבה. עם פרישתה אמרה שרת הכלכלה מיש עתיד כי היא "לא ממהרת להספיד את הממשלה", והיום (א') בראיון בחדשות 12 היא אומרת כי אינה שוללת ישיבה עם טיבי ועודה בקואליציה וכי היא בעד כל קונסטלציה שתייצב את הממשלה.

כזכור, גורמים בממשלת בנט-לפיד פנו היום (א') למשפטנים להתחיל לנסח הסכמות עם הרשימה המשותפת, כך דיווחה איילה חסון. חבר אחר במפלגתה של ברביבאי, אלעזר שטרן, אמר גם הוא כי "האמצעי הכי טוב ללחימה בטרור זה אחדות, כל מי חושב ששצריך להילחם בטרור מוזמן לממשלה". אחרי הדברים הללו של ברביבאי, גורמים בימינה אמרו לכיפה כי "היא יכולה לשבת בממשלה כזאת לבד אם היא רוצה".
 

המשבר בימינה: קארה נפגש עם בנט

המפלגה המרכזית בה פוגע המשבר היא מפלגתו של ראש הממשלה. אביר קארה נפגש מוקדם יותר היום (א') עם עידית סילמן, הפורשת, ודן איתה בנושא הפוליטי. לאחר הפגישה עם סילמן, סגן השר קארה נועד גם עם נפתלי בנט. על פי הדיווחים, מטרתו של קארה היא להגיע עם סילמן להסכמות כלפיי נושאים מרכזיים בהם היא כן תתמוך בממשלה הנוכחית.

כזכור, בהודעה שפרסמה היום (א') הבהירה סילמן כי "ההחלטה על סיום דרכי בקואליציה הנוכחית היא ערכית ולכן היא סופית", ובכך סתמה את הגולל על חזרתה לקואליציה. "אני קוראת לחברי בקואליציה ובסיעה להביא לידי ביטוי את עמדת רוב הציבור בישראל ולהקים ממשלה ציונית ולאומית בכנסת הנוכחית", הוסיפה יו"ר הקואליציה הפורשת בקריאה לחבריה לימינה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן