עמית סגל עוקץ את גדעון סער: זה החוק הכי פחות נחוץ

המשבר הפוליטי החמור שמאיים לפרק את הממשלה ולשלוח את בנט הביתה, הביא את עמית סגל, הפרשן הפוליטי הסרוג של חדשות 12 לתהות על המאבק של גדעון סער לקדם את החוק להגבלת כהונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 13:41 ט בניסן התשפב

עמית סגל עוקץ את גדעון סער: זה החוק הכי פחות נחוץ
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

מאז פרישת חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, הממשלה נראית שברירית מתמיד ולכולם במערכת הפוליטית ברור שסופה של ממשלת בנט-לפיד מתקרב. עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 תוהה מדוע שר המשפטים גדעון סער נאבק לקדם את החוק להגבלת כהונה לאור חוסר היציבות הפוליטית.

עמית סגל: "החוק הכי פחות נחוץ בישראל"

הפרשן הסרוג התייחס לסערה הפוליטית וכתב בערוץ הטלגרם שלו: "אם יש לקח אחד מההתרחשויות האחרונות הוא שהחוק הכי פחות נחוץ בישראל הוא החוק להגבלת כהונה. ייתכן, מנגד, שיידרש חוק להארכת כהונות".

על פי החוק שמקדם שר המשפטים גדעון סער, ראש ממשלה יוכל לכהן בתפקידו הבכיר שמונה שנים מקסימום, ולאחר פרק הזמן הנקוב, הממשלה בראשותו תיחשב כאילו התפטרה, ולאחר מכן, אותו נבחר ציבור לא יוכל להתמודד שוב על התפקיד. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטבע הדברים, כהונה ממושכת בתפקיד רב עוצמה כראש הממשלה, עלולה להביא לריכוז מופרז של כוח בידי האדם שמכהן בו, ולכך עלולות להיות השלכות מזיקות. הגבלת התקופה המרבית לכהונה בתפקיד ראש הממשלה, באמצעות קביעת הסדר לעניין זה בחוק־יסוד: הממשלה כפי שמוצעת בהצעת חוק זו, יכולה לסייע ביצירת איזון בין היעילות השלטונית וכיבוד רצון הציבור לבין ההשפעה המזיקה של ריכוז עוצמה מופרזת בידי אדם אחד".

גדעון סער על החוק להגבלת כהונה