מוסי רז לחדשות כיפה: הממשלה תשרוד עד מרץ 2023

חבר הכנסת מוסי רז מתייחס בראיון לכיפה לאיומים של ניר אורבך: "אמרנו שאנחנו נגד וזה לא מוסרי" | על סילמן: "לא פרשה בגלל החמץ, איפה היא הייתה חצי שנה?"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/04/22 17:20 ו בניסן התשפב

מוסי רז לחדשות כיפה: הממשלה תשרוד עד מרץ 2023
מוסי רז בראיון לחדשות כיפה, צילום: חדשות כיפה

למעלה מיממה חלפה מאז ההודעה הדרמטית של חברת הכנסת מימינה, עידית סילמן, שהודיעה על פרישתה מראשות הקואליציה ובכך הביאה לטלטלה פוליטית, "איני יכולה עוד", כך אמרה. מאז, שרים רבים בממשלה שידרו מסר אחיד לפיו הם מחויבים להמשך השותפות ביניהם, בזמן שגורמים מהאופוזיציה מנסים למשוך עריקים נוספים. חסר הכנסת מוסי רז ממרצ בטוח שהכל יהיה בסדר. 

להערכתך, מה הם סיכויי הממשלה?

אני חושב שסיכויי הממשלה לשרוד טובים, אין רוב לנתניהו לממשלה בראשותו ואני לא רואה כרגע רוב להקדמת הבחירות.

אבל כמה זמן תשרדו עם 60 חברי כנסת?

עד מרץ 2023 בוודאי, ובדרך נמצא איך להעביר תקציב. תהיה גם חקיקה, התפקיד של הממשלה זה לא לשים הכל על החקיקה, תפקיד הממשלה זה לעבוד. לקדם בריאות, חינוך, צמצום פשיעה, הרבה לפני חקיקה.

אתה יכול לחיות עם הדרישות של אורבך?

אורבך לא איים. הוא הציב שלוש דרישות, זה לא חדש שזה מה שהוא רוצה. עם מתווה המעונות אני מזדהה, בנוגע למועצה לבנייה היא כבר התכנסה כמה פעמים בממשלה הזאת. ולגבי המאחזים כבר אמרנו שאנחנו נגד וזה לא מוסרי. הממשלה הזאת עדיפה על בן גביר.

אני לא עסוק בביקורת, אני חושב שסילמן לא פרשה בגלל החמץ, במשך תקופה ארוכה היו לחצים כבדים עליה, בסוף הבטיחו לה תפקיד ומקום טוב והיא הלכה. אם החמץ הטריד אותה באמת איפה היא הייתה כל החודשים האחרונים?

אתה רואה תרחיש שהיא תתחרט?

הכל יכול לקרות, אני לא יודע על משהו כזה בדרך.