יאיר לפיד יעניק ג'וב יוקרתי לשחקנית ישראלית

ג'וב יוקרתי: שר החוץ יאיר לפיד צפוי למנות את השחקנית הישראלית נועה תשבי לשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות | תשבי: "יש מקומות שבהם אני יכולה להיות מאוד יעילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/22 22:37 ד בניסן התשפב

יאיר לפיד יעניק ג'וב יוקרתי לשחקנית ישראלית
נועה תשבי, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שר החוץ יאיר לפיד ממשיך במינויים לשלל תפקידים בשירות משרד החוץ מסביב לעולם, והיום מתפרסם בחדשות 12 כי לפיד צפוי להכריז על מינוי מפתיע במיוחד, על פי הדיווח, לפיד צפוי למנות את השחקנית הישראלית נועה תשבי לשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות.

טרם ברור אם התפקיד יהיה במעמד של שגרירה. נציין כי תשבי פועלת כבר היום למען ישראל בארצות הברית, זכור במיוחד סרטון שבו היא מסבירה על הקשר בין ארגון הטרור טליבאן שהשתלט על אפגניסטן, לבין חמאס, הסרטון נחסם על ידי אינסטגרם ותשבי תקפה: "פרסמתי סרטון על האופן שבו חוקי השריעה מעיקים על נשים ואינסטגרם הסיר אותו מכיוון שיש בו אלימות, מה שזה לא אומר. אני מבולבלת, אינסטגרם, האם אתם תומכים בדיכוי נשים? מדוע איננו יכולים לדבר על מה שחוק השריעה עושה לנשים?" .

בראיון שהעניקה בעבר לחדשות 12 אמרה תשבי: "אני דיברתי עם מי שצריך לדבר, זה לא המקום שלי להגיד אבל בואי נגיד שיש מקומות שבהם אני יכולה להיות מאוד יעילה. אם תבוא הסיטואציה הנכונה אתחיל את הקדנציה בצורה יותר רשמית".

השגרירים החדשים של ישראל

נזכיר כי ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ החליטה אתמול על המינויים הבאים: לתפקיד שגרירת ישראל לליטא מונתה הגב׳ הדס ויטנברג המכהנת כיום כמנהלת מסלול צוערים בחטיבת ההדרכה במשרד החוץ בירושלים. לתפקיד שגריר ישראל בצ׳ילה מונה מר גיל ארציאלי המשרת באגף הכלכלה במשרד החוץ.