מלחמה באירופה

השדולה הגאה בכנסת לאיילת שקד: אפשרי לפליטים אוקראינים מקהילת הלהט"ב לעלות לארץ

חברי הכנסת איתן גינזבורג, מיכל רוזין, יוראי להב הרצנו ורם שפע פנו לאיילת שקד ופנינה תמנו שטה בבקשה לסייע לפליטים להט"בים לעלות לישראל | "המצב הנוכחי מהווה אפלייה מסכנת חיים, רק בגלל הנטייה המינית של פליטי המלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 11:39 כ באדר ב'

השדולה הגאה בכנסת לאיילת שקד: אפשרי לפליטים אוקראינים מקהילת הלהט"ב לעלות לארץ
הקהילה הגאה, צילום: shutterstock

חברי השדולה הגאה בכנסת פנו במכתב דחוף לשרת הפנים איילת שקד ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה בבקשה להסדיר את עלייתם של פליטים מקהילת הלהט״ב שלפחות אחד מהם זכאי לעלייה מתוקף חוק השבות ומשפחותיהם. במכתב סיפרו חברי הכנסת כי בעקבות המלחמה באוקראינה, הגיעו ללשכותיהם פניות בנוגע לסיוע דחוף לזוגות ומשפחות להט"ביות, אשר רק אחד מבני הזוג הוא יהודי או זכאי חוק השבות.

זוגות להט"בים אינם מוכרים באוקראינה ורוסיה

במכתב ששלחות לשרות, נכתב, "בניגוד לזוגות הטרוסקסואלים, זוגות להט"בים אינם מוכרים באוקראינה ורוסיה. הפתרון שממשלת ישראל העניקה לזוגות הטרוסקסואלים, לפיו יהודי או זכאי שבות רשאי להגיע לישראל עם בן או בת הזוג וילדיהם, אינו תקף לגבי זוגות להט"בים שאחד מהם זכאי להגיע לישראל. המדיניות הנוכחית, מעמידה את זכאי השבות במצב בו עליהם לבחור אם להשאיר את בן או בת הזוג והילדים מאחור או להישאר יחד איתם בסכנת חיים.

על פי דיווחים שהתקבלו מהשטח, המעטים אשר מצליחים לעלות לישראל כזוג, מתקבלים בחשדנות מצד הרשויות ואינם מקבלים זכויות כעולים כפי שהיו מקבלים כזוג הטרוסקסואלי".

חברי השדולה הגאה, ח״כ איתן גינזבורג, ח״כ מיכל רוזין, ח״כ יוראי להב הרצנו וח״כ רם שפע הוסיפו: ״המצב הנוכחי מהווה אפלייה מסכנת חיים, רק בגלל הנטייה המינית של פליטי המלחמה. אנו מבקשים משרת הפנים והשרה לעלייה וקליטה לפעול בדחיפות להשוואת זכויותיהם של זכאי שבות מקהילת הלהט"ב, וכן כי תפורסם מדיניות ברורה בעניין, על מנת שזכאי שבות להט"בים ובני משפחותיהם לא יופלו״.