כל הפרטים על הטיסה הסודית של בנט למצרים

ראש הממשלה בנט חזר היום מפסגה נדירה במצרים, לחדשות כיפה נודע על מה שוחח בנט עם נשיא מצרים א-סיסי ויורש העצר מוחמד בן זאיד | וגם, מי השרה הבכירה הבאה שתטוס לביקור רשמי במצרים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/03/22 22:41 יט באדר ב'

כל הפרטים על הטיסה הסודית של בנט למצרים
בנט, א-סיסי ובן זאיד היום בארמון הנשיאות, צילום: דוברות נשיא מצרים

ראש הממשלה נפתלי בנט טס חזר היום (ג') מפסגה מדינית נדירה במצרים, במהלכה נפגש עם נשיא מצרים א-סיסי ויורש העצר מוחמד בן זאיד, לכיפה נודע במה עסקה הפגישה החשאית ואלו מחוות עשה נשיא מצרים לבנט, כל הפרטים.

כל הפרטים על הטיסה הסודית

לכיפה נודע כי זאת הייתה אמורה להיות נסיעה חשאית, כך גם הפגישות, זאת הסיבה שלא צורף צלם לטיסה, אך הפגישה דלפה. הנשיא א-סיסי ליווה את בנט ממש עד המטוס וגם בנט נשאר שם לילה, הלינה של בנט במצרים היא אירוע לא שגרתי שמראה על היחסים החמים שמתפתחים בין המנהיגים. 

הנושא האיראני דובר רבות בפגישה, בעקבות ההתקרבות לחתימה על הסכם הגרעין והכיוון האמריקאי  להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, ישנה הבנה בישראל שצריך ליצור קשרים מדיניים עם עוד מדינות שסובלות באזור מאיראן. בנוסף, בנט עדכן את המנהיגים על מאמצי התיווך שלו במלחמת רוסיה אוקראינה, במצרים חושבים רבות על ההשלכות התזונתיות של המלחמה, בין היתר בשל העובדה שאוקראינה מייצא המון חיטה.

בעקבות בנט: שרה בכירה בדרך לאמירויות

בחודשים האחרונים פועלים בישראל להביא את האנרגיות של הסכמי אברהם גם ליחסים עם ירדן ומצרים, מתוך הבנה שיש פוטנציאל גדול בחימום היחסים עם מצרים. כמו כן, יש מאמץ לסגור את הסכם הסחר החופשי עם האמירויות, אלו הסכמים שיכולים לקחת שנים, אבל בנט ויורש העצר החליטו היום להביא לישראל משלחת אמירתית כדי לזרז את המשא ומתן שמתעכבים.

בהמשך לביקור היום, בקרוב תגיע משלחת כלכלית בראשות השרה אורנה ברביבאי למצרים בראש משלחת כלכלית.