יועמ"שית הכנסת לצד שמחה רוטמן: "מיקי לוי פעל שלא בסמכות"

לאחר העימותים החריגים בין יושב ראש הכנסת מיקי לוי לשמחה רוטמן שהביאו לפגיעת מאבטח, היועצת המשפטית לכנסת אומרת כי מיקי לוי פעל שלא בסמכות. "אני מודה ליועצת המשפטית על ההבהרה החשובה", אמר רוטמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/22 16:54 יג באדר ב'

יועמ"שית הכנסת לצד שמחה רוטמן: "מיקי לוי פעל שלא בסמכות"
מיקי לוי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק קבעה היום (ד') כי יו"ר הכנסת מיקי לוי פעל בחוסר סמכות כאשר הורה, מוקדם יותר החודש, למאבטחים לפנות את חבר הכנסת שמחה רוטמן מה"פרסה" שמאחורי מליאת הכנסת. "הסמכויות של יושב ראש הכנסת לשמירה על הסדר והביטחון במשכן אינן חלות כלפי חברי הכנסת לאור החרגתם מהחוק" כתבה.

כזכור, בעקבות מעצר של תלמידים מחומש, התפתח עימות קולני בין יושב ראש הכנסת מיקי לוי לחברי הכנסת שמחה רוטמן ואורית סטרוק מהציונות הדתית. לוי הורה להוציא אותם, ורוטמן קרא לעברו: "משוגע, אתה לא תאיים עליי. איבדת את השכל שלך".

בנוסף היועצת המשפטית כתבה במכתב רשמי מטעמה בתיאור השתלשלות האירועים כי חילופי המילים הקשות בין יו"ר הכנסת לביני החלו רק לאחר שיו"ר הכנסת הורה על עזיבתי בכוח מהפרסה באמצעות מאבטחים בחוסר סמכות.

חבר הכנסת שמחה רוטמן מסר: "במילים אחרות, היועצת המשפטית אמרה היום באופן ברור: יו"ר הכנסת לא יכול להשתמש בסדרני בכנסת כמיליציה פרטית שלו כפי שטעה לחשוב חבר הכנסת מיקי לוי. אני מודה ליועצת המשפטית על ההבהרה החשובה ומקווה שבכך ימנעו מקרים דומים של הפעלת אלימות כלפי חברי כנסת בתוך המשכן".

"אני מצר על כך שבשל הכוחנות של הקואליציה בחלוקת המקומות בוועדות הכנסת, נמנעת הקמתה של וועדת האתיקה, ולכן אין ביכולתי להגיש תלונה כנגד יו"ר הכנסת על התנהלותו באירוע, באופן שפגע בכבוד הכנסת ובמעמד חבריה", הוסיף רוטמן.