אחרי הדרמה סמוטריץ' מכריז "נצביע בעד חוק האזרחות"

אחרי ששעות ספורות לפני ההצבעה הדרמטית על חוק האזרחות, בציונות הדתית איימו שלא לתמוך בחוק האזרחות בעקבות, "התשלום הכבד והמסוכן שמשלמת הקואליציה לרע"מ" עכשיו הם הכריזו כי יתמכו בחוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/03/22 19:10 ז באדר ב'

אחרי הדרמה סמוטריץ' מכריז "נצביע בעד חוק האזרחות"
סמוטריץ', צילום: Olivier FItoussi/Flash90

אחרי הדרמה בכנסת בה איימו בסיעת הציונות הדתית להפיל את החוק עליו עמלו שרת הפנים איילת שקד וחבר הכנסת שמחה רוטמן, כאשר הסיבה לטענתם היא כניעה של בנט בפני מנסור עבאס בכל הנוגע לאכיפה בנגב. הסיעה חזרה בה ותתמוך בחוק.

בתום ישיבת הסיעה פירסם סמוטריץ': "לפני כשעה שמענו על דיל עבאס בנט שכולל את מכירת המגב בתמורה להסכמה שבשתיקה של רע״מ להעביר את חוק האזרחות. מעירת הנגב היא תוצר תלות של ממשלה לא ציונית והתנועה האיסלאמית כשי לשמר את שרידות הממשלה. הממשלה צריכה מהר מהעולם. חוק האזרחות שהוביל ח״כ רוטמן הוא חוק חיוני חשוב מאוד לשמירה על מדינת ישראל ואנחנו נצביע בעדו".

בציונות הדתית מאיימים: "תשלום כבד ומסוכן שמשלמת הקואליציה לרע"מ"

בהודעה מיוחדת לתקשורת כתבו במפלגה: "סיעת הציונות הדתית תתכנס בשעה 19:10 לדיון דחוף כדי לשקול מחדש את תמיכתה בחוק האזרחות על רקע התשלום הכבד והמסוכן שמשלמת הקואליציה לרע"מ בעד העברת החוק בהפקרת הנגב".

נזכיר כי הערב מתפרסם בגלובס כי ראש הממשלה בנט הכריע להעביר את פרק האכיפה בנגב בנפרד מתוכנית החומש על מנת שלא להרגיז את סיעת רע"מ, מדובר בניצחון למנסור עבאס. מנגד, בסביבת שקד טוענים כי ההחלטה להוציא את פרק האכיפה לא התקבלה. גורמים ברע"מ מאיימים כי אם תכנית האכיפה תעבור במתכונתה המקורית הם יפרקו את הממשלה.

בסיעת ימינה אומרים בתגובה לאיום של הציונות הדתית, "המפלגה של סמוטריץ' צריכה להפסיק לעשות פוליטיקה על חוק האזרחות. פרק האכיפה יעבור באותו יום שבו תעבור תוכנית החומש".

מוקדם יותר היום אמר עבאס במליאה: ״אין ספק שראוי שממשלות יפלו בגלל חוק כזה. נצביע נגד גם אם זו תהיה הצבעת אי אמון. הובלנו מהלך שהוביל ליציבות פוליטית בישראל. אם נגיע למסקנה שהמהלך הזה לא מביא פרות לחברה הערבית, נשקול את המשך דרכנו״.

רוטמן על חוק האזרחות