מלחמה באירופה

"חוסר אחריות": איילת שקד התפוצצה על נחמן שי

סוגיית קליטת הפליטים האוקראינים מעוררת מחלוקת קשה בקואליציה: נחמן שי שר התפוצות תקף את המתווה של שת הפנים וקרא לו "מביש", שקד בתגובה: "מצפה מהשרים להיות גאים במדינה שלהם ולא לצייץ בחוסר אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/22 11:28 ו באדר ב'

"חוסר אחריות": איילת שקד התפוצצה על נחמן שי
שי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הלחימה באוקראינה ועשרות אלפי הפליטים שעשו את דרכם אל מחוץ למדינה, רשות האוכלוסין מפרסמת את מספרי הנכנסים לישראל בעלי הדרכון האוקראיני. לפי הנתונים המדויקים של רשות האוכלוסין, עד כה נכנסו לישראל 3,987 פליטים אוקראינים מאז פרוץ הלחימה.

אתמול (ג') הודיעה השרה שקד על מדיניות החדשה עבור כניסת אזרחים אוקראינים לישראל, מדיניות שתאפשר, לדבריה, את קליטת פליטי המלחמה באופן ראוי ומוסרי אך גם לא תפגע בצביון היהודי של מדינת ישראל. השר נחמן שי תקף את המתווה של שקד בראיון לרדיו 103FM.

שר התפוצות מוציא את דיבת ישראל

השר שי הודיע כי יעלה בישיבת הממשלה הצבעה שכל מי שמגיע בכוחות עצמו לישראל יתנו לו להיכנס ולא רק אותם חמשת אלפים אליהם כיוונה שקד, "כמה היקף כבר יכול להיות? 10 אלף? 20 אלף? אני מתכוון להעלות זה בממשלה", וקרא למתווה שקד "מביש".

בציוץ בטוויטר ענתה לו שקד: "מציעה ששר התפוצות יתמקד במשימה הלאומית העומדת לפתחנו לקליטת עשרות אלפי עולים, ולא בהוצאת דיבתה של ישראל וערעור מדיניות ההגירה שלה. ישראל תקלוט אזרחים מאוקראינה ורוסיה בהיקפים נרחבים מאד גם ביחס לעולם, מצפה מהשרים להיות גאים במדינה שלהם ולא לצייץ בחוסר אחריות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן