עמית סגל חושף את האמת מאחורי התדרוכים לתקשורת

בדיון שהתנהל השבוע על סערת הנטיעות לא הצליחו הנוכחים להגיע להסכמות. עד שאיילת שקד הציעה: "נוציא שאנחנו משוחחים ומנסים למצוא פתרונות, והכל באווירה טובה". עמית סגל על האמת מאחורי התדרוכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/22 09:50 א באדר ב'

עמית סגל חושף את האמת מאחורי התדרוכים לתקשורת
דנה וייס ועמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל מלחמת רוסיה אוקראינה והכאוס באירופה, עמית סגל כותב על דיונים בממשלה בעקבות סערת הנטיעות. בטורו השבועי בידיעות כותב סגל: "ביום שלישי האחרון, בעוד התותחים רועמים בקייב, התכנס דיון זום שבימים אחרים היה ממקד הרבה תשומת לב. אחרי חודשים של עימותים בנגב, נפגשו מנסור עבאס וכל השרים המעורבים כדי לנסות ולפתור את הבעיה שמאיימת על שלום הקואליציה יותר מכל דבר אחר. האווירה הייתה סרקסטית ומרירה מהדקות הראשונות".

"אולי נכתוב 'שתילה'?"

""איילת", אמר שר השיכון זאב אלקין בציניות לשרת הפנים, "אנחנו לא נפריע למאיר כהן לנאום נאומים נלהבים בעד הנגב". בינתיים רק אתה נואם, התרתח שר הרווחה. "העניין הוא", אמר אלקין, "שעצרנו את הנטיעות, אבל כל ההסכמות שעבאס התחייב להן לא התבצעו". יו"ר רע"מ ביקש את רשות הדיבור: "אני לא יכול לחיות פוליטית עם תכנית חומש שהמטרה שלה היא בניית אמון, ובמקביל להכניס לתוכה תקציבים להגברת האכיפה. אנחנו מוצאים את עצמנו במלכוד כשנאלצים לתמוך בחוק הגיוס, רפורמות בגיור ובשינויים בכשרות. עם זה אפשר איכשהו לחיות, עם אכיפה – לא".

הנטיעות בנגב

הנטיעות בנגב צילום: פלאש 90

סגל ממשיך בתמלול: ""צריך להתגבש סביב נושא הנטיעות", אמר מאיר כהן. "יש או אין?". "מה המחלוקת בכלל", קטע אותו אלקין, "אתה אומר שמדינת ישראל תפסיק נטיעות בנגב?". לאיילת שקד היה פתרון יצירתי: "אולי", הרהרה בקול, "נכתוב 'שתילה' במקום נטיעות?" תגידי, השיב לה אלקין, אנחנו עושים צחוק מעצמנו? כהן: "אי אפשר לצאת לפגרה בכנסת בלי לקבל החלטה בנגב. יסלח לי מנסור, באמצע הנגב יש דגלי פלסטין וראשי מועצות שמדברים עליו כעל אדמה כבושה. מה שקרה בששת החודשים האחרונים יותר גרוע מכל מה שהיה אצל ביבי".

"והכל באווירה טובה"

ולדובדבן שבקצפת: "מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, פנתה לאלקין: "אתה מוכן לוותר על האכיפה?" לא, השיב אלקין. "אבל באנו לשנות! אנחנו ממשלה אחרת!", קראה שולץ בהתרגשות. הדיון התקרב לסיומו. לשקד הייתה הצעה: "בואו נהיה מתואמים בתקשורת. נוציא שאנחנו משוחחים ומנסים למצוא פתרונות, והכל באווירה טובה". וכך אכן תדרכו כולם".