רגע לפני פתיחת המליאה: עדיין אין הסכמות על הפנסיות הצבאיות

בקואליציה נערכים ללילה לבן עמוס בהצבעות אבל טרם הושגו הסכמות בנוגע לפנסיות הצבאיות | סגן השר אביר קארה שמוביל את ההתנגדות למהלך של גנץ סיים פגישה באוצר אבל כרגע אין לא נראה שהוא יצביע בעד החוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/02/22 13:49 כז באדר א'

רגע לפני פתיחת המליאה: עדיין אין הסכמות על הפנסיות הצבאיות
בני גנץ, צילום: MSC

בקואליציה פותחים עוד שבוע קריטי בדרך לפגרה שתחל בעוד עשרה ימים והר של חוקים מחכה בתור, בניהם, אישור תוספות הרמטכ"ל לפנסיות הצבאיות, אך נראה שהמצב עדיין לא שונה מהפלונטר הקואליציוני שהתחולל כאן בשבוע שעבר.

לחדשות כיפה נודע כי לפני שעה קלה סיים סגן השר אביר קארה מימינה פגישה באוצר בנוגע למהלך השנוי במחלוקת של גנץ וגורמים בלשכתו של קארה סיפרו לכיפה כי עדיין לא הושגו הסכמות שיביאו את קארה להצביע בעד המהלך. עם זאת, ראשי סיעות הקואליציה שנפגשו היום לפגישתם השבועית נראו מעודדים, בין היתר משום שמול המתנגדים במפלגות השמאל ההסכמות קרובות.

קארה: "ביזה של כספי ציבור"

נזכיר כי בעבר אמר קארה על הפנסיות, "ביזה של כספי ציבור מהשולמנים וממעמד הביניים ולהעביר בצורה לא תקינה לאנשים שנהנים כבר היום מפנסיות נדיבות במיוחד ויציבות תעסוקתית נדירה, עם גיל פרישה חלומי רק כי יש להם כוח עצום. בעת הזו אסור לאפשר הגדלות תקציביות - מחובתנו לשלוח את מערכת הביטחון להתייעלות ולהשתמש בתקציב שהציבור מעניק להם בחוכמה.

אין שום סיבה להשית עוד עלויות על העצמאיים השולמנים ומשלמי המיסים שגם ככה קורסים עכשיו בחיפוש אחר פרנסה-את המשאבים יש להפנות לצמיחה ולהשקיע את הכסף באוכלוסיות שנפגעות כרגע כתוצאה מהמשבר".

מנגד, שר הביטחון בני גנץ אמר בשבוע שעבר: "כחול לבן ואני לא נתפשר על העברת החוקים והחלטות הממשלה שהתקבלו ונוגעות באופן ישיר לביטחון ישראל, עוצמת צה״ל ועתידו ודמותה של החברה הישראלית".


(גנץ נואם במכללת תל-חי).