נתניהו נגד לפיד ובנט: "למנות את זועבי לקונסולית בסין - שערורייה"

מעט באיחור, אך גם ראש הממשלה לשעבר יוצא נגד מינויה של חברת הכנסת ממרצ לתפקיד קונסולית בשנגחאי. "בנט ולפיד ממשיכים במכירת החיסול של הציונות לטובת ההישרדות הפוליטית שלהם" | מוקדם יותר אמרה זועבי: "הביטוי 'נפש יהודי' מדיר אותי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/22 15:41 כב באדר א'

נתניהו נגד לפיד ובנט: "למנות את זועבי לקונסולית בסין - שערורייה"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מגיב היום (ד') ומעט באיחור, למינוי חברת הכנסת ג׳ידא רינאוי-זועבי לתפקיד הקונסולית הישראלית בשנגחאי שבסין. לפני כחודש הפילה חברת הכנסת ממרצ את חוק הגיוס, שעבר לאחר מכן. היא הסבירה את הפלת החוק בכך ש"איילת שקד נפנפה בהבטחות ולא קיימה אותן".

נתניהו תקף את שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט, שכן המינוי נעשה על ידי לפיד ובאישורו של בנט. "בנט ולפיד ממשיכים במכירת החיסול של הציונות לטובת ההישרדות הפוליטית שלהם", אמר נתניהו.

"ההחלטה שלהם למנות את ח״כ זועבי לקונסולית בסין היא שערורייה. לא ייתכן שמי שתייצג את מדינת ישראל באחת המעצמות החשובות בעולם תהיה מי שלא מכירה בישראל כמדינה יהודית ומתנגדת להמנון הלאומי שלנו. אני דורש מהממשלה לבטל את המינוי המביש הזה עוד היום".

בראיון שהעניקה הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', טענה רינאוי-זועבי כי אין קשר לבלגן בקואליציה. "אני בטוחה שלפיד מינה אותי בכלל היכולות הדיפלומטיות והאישיות שלי", היא טענה. "זה חלק ממינויים לא מובנים מאליהם שאומרים לחברה הערבית – אתם יכולים להיות בתפקידים הבכירים ביותר". עוד הודתה בראיון, "אני לא מכירה את ההמנון בעל פה, הביטוי 'נפש יהודי' מדיר אותי".