עם ג'וינט בחלון: חנוך דאום יוצא להגנת חברת הכנסת החדשה של מרצ

אחרי המינוי של ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי, התבשרנו כי קטי פיאסצקי מורג תכנס במקומה. שמחה רוטמן תקף אותה על ציוץ ישן, חנוך דאום יצא להגנתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/22 21:54 כא באדר א'

עם ג'וינט בחלון: חנוך דאום יוצא להגנת חברת הכנסת החדשה של מרצ
חנוך דאום עם חברת כנסת אחרת של מרצ, צילום: רשת 13

ח"כ ג׳ידא רינאוי-זועבי מונתה לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי והיא תתפטר מהכנסת, הבאה אחריה ברשימת מרצ היא קטי פיאסצקי מורג. מורג מכהנת היום כיו"ר המפלגה בבת ים. לאחר שנודע כי היא הבאה ברשימה, ברשת החלו לנבור בארכיון ולמצוא אמירות שלה השנויות במחלוקת. חבר הכנסת מהציונות הדתית, שמחה רוטמן, נטפל דווקא לעניין של קשור לימין ושמאל.

מורג כתבה כי היא נרגשת עד דמעות לעמוד על ג'וינט בחלון המטבח בערב שבת ולראות את האנשים צועדים לבית הכנסת. רוטמן כתב לה: "אחותי, הסיבה סופר ברורה. את עומדת עם ג'וינט בחלון".

חנוך דאום, אושיית הרשת, הגיב לרוטמן: "אז יש חברת כנסת חדשה במרץ ואני מבין שהיא מאוד שמאלנית ופרוגרסיבית וכל זה, וכולם מצאו ציוצים ישנים שלה כדי להוכיח כמה היא נוראה, ויש לה בלי עין הרע ארכיון מלא, וח״כ שמחה רוטמן החליט להצטרף ולבוז לה גם הוא על ציוץ מעברה, אבל וואלה, קראתי את הציוץ שהוא הביא, והאמת היא שהתרגשתי".

"אני מניח שברוב הנושאים דעתי קרובה יותר לדעתך, ח״כ רוטמן, מלדעתה, אבל קשה לי להבין איך ליבך הצליח להיאטם מול הרגע המתוק הזה שבו היא מספרת כיצד היא מקבלת את השבת בדרך שלה וליבה יוצא אל אחיה שמקבלים את השבת בדרכם שלהם", כתב דאום.

"איך הצלחת ללעוג לתיאור הנוגע ללב הזה, לנקודה היהודית שניצתת באישה חילונית לגמרי, כשהיא רואה חרדים בבגדי שבת הולכים לשפוך כמים ליבם בפני ה׳. אני מבין שתפקידך לרדת על חברי קואליציה אבל האם באמת טחו עיניך מראות איזו גדולה יש ברגע הזה שבו למרות שהיא יושבת עם ג׳וינט במרפסת, היא מביטה בבני עמה בדרכם לתפילת שבת, ולמרות המחלוקות, ולמרות הפערים, אולי בזכות שבת מלכתא, היא מורידה דמעה מעיניה ומרגישה שהיא איתם ביחד?".

לאחר הפרסום, עדכן דאום: "ח״כ רוטמן כתב לי שהציוץ שלו היה בהומור ולא במטרה לזלזל, לריב או לפגוע. אני מודה שאני לא התחברתי להומור ולא הבנתי אותי ככה,  אבל אני רוצה ובוחר ללמד זכות ושמח אם כך שגם בעיניו זה ציוץ יפה והלוואי ומשמאל וימין, דתיים וחילוניים, כל אחד בדרכו- ניתן לשבת לאחד אותנו בקדושתה".