במרצ נפרדים מזועבי: "הייתה רעה לכולם"

המינוי המפתיע של חברת הכנסת ג׳ידא רינאוי- זועבי לתפקיד הנחשק קונסולית הכללית של ישראל בשנחאי, התקבל בברכה אצל חלק מחברי מרצ שאמרו לחדשות כיפה: "הסיעה עכשיו תהיה טובה יותר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/02/22 16:48 כא באדר א'

במרצ נפרדים מזועבי: "הייתה רעה לכולם"
חברת הכנסת רינאווי זועבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברי סיעת מרצ הופתעו היום (ג') מהודעתם המשותפת של שר החוץ יאיר לפיד וחברת הסיעה ג׳ידא רינאוי- זועבי על מינויה לתפקיד לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי, דקות אחרי המינוי, יש במרצ מי שנושם לרווחה ולא מתגעגע.

"היא הייתה רעה לכולם"

גורם במרצ תוקף את זועבי ואומר לכיפה: "היא הייתה רעה לכולם וראתה את הכנסת בתור מקפצה לתפקיד הבא. הסיעה עכשיו תהיה טובה יותר". נזכיר כי בסיעה הצטבר זעם רב על זועבי אחרי שהפילה את חוק הגיוס, מהלך שאולי נועד על מנת לקבל תפקיד יוקרתי.

מנגד, חבר הכנסת מוסי רז החליט לפרגן וצייץ בטוויטר, "ברכות לשר החוץ יאיר לפיד ולחברתי חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי על מינויה לקונסולית. ברכות לחברתי קאטי פיאסצקי מורג, בקרוב מאוד חברת כנסת. הנשים הנכונות במקומות הנכונים".

עם המינוי אמרה זועבי: "זוהי זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר. אני שמחה שיתאפשר לי לתרום למשימה החשובה של הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי והתרבותי עם אחת משותפותיה הכלכליות המשמעותיות של ישראל בעולם מהקונסוליה הכללית הישראלית בשנגחאי, מרכז עצבים חשוב של הכלכלה הגלובלית״. הבאה בתור להיכנס לכנסת היא קטי פיאסצקי, חברת מועצת עירית בת-ים ובת זוגו של דרור מורג, ראש המטה של השרה זנדברג. 


(ח"כ זועבי).