זועבי חושפת: הצבעתי נגד חוק הגיוס בגלל איילת שקד

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי הדהימה אתמול את הקואליציה כשהצביעה נגד חוק הגיוס של שר הביטחון בני גנץ והעניקה ניצחון מיוחד לאופוזיציה | הבוקר מסבירה זועבי: "איילת שקד נפנפה בהבטחות ולא קיימה אותן"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/01/22 10:08 טז בשבט התשפב

זועבי חושפת: הצבעתי נגד חוק הגיוס בגלל איילת שקד
ג'ידא רינאוי-זועבי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

דרמה נרשמה אמש (ב') במליאת הכנסת כאשר חוק הגיוס נפל בקריאה ראשונה, מי שגרמה למבוכה היא חברת הכנסת ממרצ, ג'ידא רינאוי זועבי, שהצביעה נגד החוק, הבוקר היא מסבירה כי ההתנהלות של שרת הפנים איילת שקד גרמה לה לפגוע בקואליציה.


(חוק הגיוס נופל במליאה).

אחרי שתקפו אותה בקואליציה, הבוקר כתבה זועבי את גרסתה לאירוע אמש, "בשבוע שעבר הקואליציה שאני חברה בה חצתה קווים אדומים. התנהלות הממשלה, משרד בט'פ, משרד השיכון, המשטרה וקק'ל בנגב נגד האזרחים הערבים הבדואים היתה לאות קלון של מדיניות ברוטאלית, אטומה ודורסנית. אתמול הממשלה תמכה בהבאת הצעת חוק גזענית ופאשיסטית של הציונות הדתית בנושא חוק האזרחות,

בעבר הגשנו מתווה צודק וראוי לחוק האזרחות אשר יבטיח את כבוד האנשים אך לצערי שרת הפנים איילת שקד נפנפה בהבטחותיה הללו ולא קיימה אותן. אינני יכולה לעבור על סדר היום ועל כן בצעד של מחאה, הצבעתי היום בעד מצפוני, בעד החברה הערבית ונגד הצעות חוק שהממשלה רצתה לקדם, חוק הגיוס".

חברי מר"צ נדהמו מהצבעתה של זועבי וכעסו עליה, "נתנו לה יותר מדי", נשמע אחד מחבריה לסיעה אומר בכעס. ח"כ מוסי רז ניסה להרגיע את הרוחות וכתב: "אנחנו מחויבים לשלמות הממשלה ומחויבים להעביר את חוק הגיוס. הייתה תקלה ונתקן אותה. החוק יעבור והממשלה תמשול שנים יותר ממה שרוצים מבקשי רעתה".