משבר בקואליציה: איילת שקד נפגשה עם מנסור עבאס

אחרי שבשבוע שעבר חברי סיעת רע"מ החרימו את הקואליציה והביאו לשורה של הפסדים כואבים, הבוקר נפגשו שרת הפנים איילת שקד וחבר הכנסת מנסור עבאס במשרדו של מזכיר הממשלה | בכירים בקואליציה לחדשות כיפה: מעריכים שהחרם של רע"מ נפסק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/02/22 13:07 יט באדר א'

משבר בקואליציה: איילת שקד נפגשה עם מנסור עבאס
איילת שקד עם מנסור עבאס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר החליטו בסיעת רע"מ להחרים את הקואליציה בהצבעות והביאו למספר הפסדים לקואליציה ולדחייה של חוקים חשובים, הסיבה למשבר היא ההחלטה של ועדת השרים לענייני חקיקה לדחות את החוק של סיעת רע"מ שיאפשר הטבות מס לפזורה הלא חוקית בנגב. הבוקר (א') התקיימה פגישה מסקרנת במשרד ראש הממשלה שככל הנראה קשורה למשבר.


(איילת שקד ומנסור עבאס הבוקר).

רגע לפני ישיבת הממשלה נכנסה שרת הפנים איילת שקד לשיחה עם יו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס במשרדו של מזכיר הממשלה שלום שלמה. שקד ועבאס סרבו להתייחס לתוכן הפגישה וגורמים בכירים בקואליציה סיפרו לחדשות כיפה כי הם מעריכים שהחרם של רע"מ נשבר והמפלגה תצביע עם הקואליציה השבוע.

רגע לפני ישיבת הממשלה תקף שר התקשורת יועז הנדל את ההתנהלות של סיעת רע"מ ואמר: "לממשלה הזאת יש משימות גדולות ומשמעותיות, הגדולה בהן: החזרת המשילות והריבונות לכל שטחי מדינת ישראל בכל מקום. אנחנו מתעסקים בייצוב יחסי דת ומדינה, יש המון דברים שאפשר לעשות ולשפר, אבל צריך שכל השותפות הקואליציוניות יצליחו לעבוד ביחד ולא שהקצוות יקבעו". 


(שר התקשורת יועז הנדל בביקורת על התנהלות סיעת רע"מ).

כזכור, חברי סיעת רע"מ החליטו להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת בתגובה להחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה שלא לאשר את החוק שהעלו חברי הסיעה ונועד לתת הנחות במס לפזורות הלא חוקיות בנגב. על פי הצעת החוק, מוצע לתקן את פקודת מס הכנסה ולהעניק לתושבי שבטים בנגב הקלה וזיכוי במס באותו גובה ההטבה המוענקת לתושבי המועצות האזוריות הבדואיות בנגב, על מנת לשפר את מצבם הכלכלי. 

המשבר עם רע"מ הביא גם לדחייה של חוק חשוב במיוחד. בעקבות הלחץ של סיעת רע"מ החוק של שר המשפטים גדעון סער להגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים  נדחה בשבוע שעבר וההצבעה עליו צפויה להתקיים השבוע.