"בניגוד לכל השמועות": מה יאיר לפיד חושב על התכנית הכלכלית של ליברמן?

מאז הציג שר האוצר אביגדור ליברמן את תכניתו הכלכלית, חברי קואליציה רבים תוקפים את התכנית, שר החוץ יאיר לפיד חושף הבוקר מה דעתו על התכנית, "בניגוד לניסיונות לסכסך"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/02/22 11:33 טו באדר א'

"בניגוד לכל השמועות": מה יאיר לפיד חושב על התכנית הכלכלית של ליברמן?
לפיד עם ליברמן, צילום: GIL ELYAHU/POOL

ברקע המחאה על יוקר המחיה הציג בשבוע שעבר שר האוצר אביגדור ליברמן את התכנית הכלכלית שנועדה לתת מענה לעליות המחירים הקשות, חברי קואליציה משלל סיעות הבית תקפו בימים האחרונים את התכנית הכלכלית, הבוקר (ד') חושף שר החוץ יאיר לפיד מה דעתו על התכנית ושם סוף לשמועות.

בציוץ שפרסם בטוויטר יצא לפיד להגנת שר האוצר וכתב: "בניגוד לכל השמועות והניסיונות לסכסך אני עומד לגמרי מאחורי התוכנית הכלכלית של שר האוצר אביגדור ליברמן ונותן לו גיבוי מלא. הדיון על מתווה הסיוע לעצמאים הוא נושא נפרד וייפתר בימים הקרובים".

במקביל, הביקורת בקואליציה על התוכנית הכלכלית עולה שלב, כ-150 פעילות ופעילי מפלגת העבודה השתתפו אמש בכנס החירום של ח"כ נעמה לזימי, חברת ועדת הכספים, וח"כ גלעד קריב, יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, על התוכנית הכלכלית ויוקר המחייה.

ביקורת בקואליציה על ליברמן

ח"כ נעמה לזימי, תקפה בכנס את התכנית ואמרה: "התכנית הכלכלית שהוצגה בשבוע שעבר היא עוד מאותו דבר, ורחוקה מאוד מלהיות החוזה החדש שהחברה הישראלית זקוקה לו כדי הלתמודד עם יוקר המחיה. לא סתם הגענו לאן שהגענו, המדיניות הכלכלית-ימנית היא זו שהובילה לכמעט שני מיליון ישראלים הנמצאים מתחת לקו העוני ונאלצים לבחור בין אוכל לתרופות בסופר.

יש פתרונות אמיתיים שיעניקו מענה הולם למצוקת של היום: להעלות את שכר המינימום ל40 ש"ח לשעה, כדי שעובדים לא יחיו בעוני, לטפל בריכוזיות של המונופלים כדי שירדו המחירים ולא רק תבלם העלייה, להרחיב את השירותים החברתיים שהוזנחו ויובשו, לטפל במחירי הדיור שעלו בעשור ב250%, ולהרחיב את הפיקוח על המוצרים הבסיסיים ומזון בריא".


(התכנית הכלכלית).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן