לפיד: ימותו יהודים בגלל בן גביר

שר החוץ יאיר לפיד תוקף הבוקר בחריפות את חבר הכנסת איתמר בן גביר: "פרובוקטור עלוב, ניסיון נואש של נרקומן" | על המלחמה המתקרבת באוקראינה אמר: "באופן פרקטי יש לנו גבול עם רוסיה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/02/22 07:51 יד באדר א'

לפיד: ימותו יהודים בגלל בן גביר
יאיר לפיד, צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

חבר הכנסת איתמר בן גביר נשאר בלשכתו בשכונת שמעון הצדיק ומצליח לעורר אמוציות אצל חברי הממשלה. הבוקר (ג') תקף שר החוץ יאיר לפיד את בן גביר בחריפות וטען כי ההתנהגות שלו היא כמו של נרקומן והוא יביא למוות של אנשים.
 
"בן גביר לא שם בשביל להגן על יהודים, הוא שם כדי להצית אש ואלימות, הוא פרובוקטור עלוב. זה ניסיון נואש של נרקומן של תשומת לב לייצר פרובוקציות שיגמרו בחיי אדם. ימותו ערבים, ימותו יהודים בגלל ההתנהגות של האיש הזה", אמר לפיד בראיון לכאן רשת ב'.

לפיד: "באופן פרקטי יש לנו גבול עם רוסיה"

על המתיחות בין אוקראינה לרוסיה וההחלטה של ישראל שלא לנקוט צד בסכסוך אמר לפיד: "נכון שאנחנו במצב אחר מרוב מדינות המערב, כי באופן פרקטי יש לנו גבול עם רוסיה. זה לא אומר שאנחנו משוחררים משיקולים מוסריים. אנחנו זהירים יותר, לא רק בגלל האינטרסים הישראליים, אלא בגלל שמדובר בשתי קהילות יהודיות ענקיות".


(ח"כ שלמה קרעי).

ח"כ שלמה קרעי שהגיע אמש ללשכה של בן גביר בשמעון הצדיק, מיהר לגנות את דברי לפיד: "מי הוא שיטיף לנו מוסר כשהוא יושב עם האחים המוסלמים, ורוצה לשבת גם עם הרשימה המשותפת שרוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה הזו".