לפיד: "יש מאמץ עולמי למנוע מלחמה באוקראינה - לא בטוח שהוא יצליח"

בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת יש עתיד התייחס שר החוץ יאיר לפיד למצב המתוח בין אוקראינה לרוסיה: "אני ושב וקורא לישראלים באוקראינה, אל תיקחו סיכון מיותר, בואו הביתה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/02/22 14:48 יג באדר א'

לפיד: "יש מאמץ עולמי למנוע מלחמה באוקראינה - לא בטוח שהוא יצליח"
לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת הסיעה למתיחות באוקראינה וביקש מהישראלים לשוב ארצה, "אני ושב וקורא לישראלים באוקראינה: אל תיקחו סיכון מיותר, בואו הביתה. באנגלית אומרים: Better safe than sorry. עדיף להיזהר מאשר להצטער". 
 
לפיד סיפר על הפעילות הדיפלומטית: "אתמול בלילה שוחחתי ארוכות עם שרת החוץ הבריטית ליז טראס, שחזרה מביקור מתוח במוסקבה. לפני זה נפגשתי עם סגנית שר החוץ האוקראיני. יש מאמץ עולמי למנוע מלחמה – ממש לא בטוח שהוא יצליח. אם תפרוץ מלחמה, יהיה קשה הרבה יותר לעלות על טיסות, יהיה קשה הרבה יותר לעזוב את אוקראינה ולחזור לישראל. ביום יומיים הקרובים זה עדיין פשוט יחסית. חברות התעופה הישראליות מתגברות טיסות".

"אם תהיה התדרדרות היא תהיה מהירה ודרמטית"

לפיד הוסיף: "מי שרוצה לחזור לישראל, יכול. משרד החוץ תגבר את כוח האדם שלו בקייב. אם יהיה צורך, נפתח עוד נציגות בלבוב. נוודא שכל ישראלי וכל יהודי שרוצה לבוא הביתה, יקבל את כל העזרה הדרושה. אני יודע שבקייב רגוע ברחובות, אבל זה רושם מטעה. יש צבר כוחות במזרח המדינה. יש צבר כוחות בגבול עם בלארוס. אם תהיה הידרדרות היא תהיה מהירה ודרמטית.
 
אפשר עדיין למנוע את זה. יכול להיות שהדיפלומטיה העולמית תצליח לעצור את ההתלקחות, ישראל תעשה ככל שביכולתה כדי לסייע. בינתיים, אני קורא לישראלים לחזור הביתה עוד השבוע".