חוק האזרחות סערה בקואליציה בעקבות חוק האזרחות

שרי הממשלה יצביעו היום על העררים שהוגשו על חוק האזרחות והסדקים בקואליציה מתרחבים: בסיעת רע"מ מאיימים לטרפד חוקים אם ינתן חופש הצבעה בחוקי האזרחות | הורוביץ הצטרף: "מרצ לא תאפשר זאת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/02/22 10:45 ה באדר א'

סערה בקואליציה בעקבות חוק האזרחות
ראשי הקואליציה במליאה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

שבוע קריטי בקואליציה: חוק האזרחות מגיע הבוקר (א') לדיון בישיבת הממשלה, שם יצביעו השרים על העררים שהגישו השרים יאיר לפיד ותמר זנדברג נגד חוקי האזרחות. העררים צפויים להידחות אבל רגע האמת יגיע כאשר החוקים של שקד ורוטמן יעלו להצבעה בכנסת.

מכיוון שאין לשקד את היכולת לגייס רוב לחוק בקואליציה, באגף הימני של הממשלה דורשים חופש הצבעה על מנת לגייס את האופוזיציה לתמוך בחוק של רוטמן ובחוק של שקד. אבל באגף השמאלי של הממשלה לא מתכוונים לוותר לאיילת שקד והבוקר מגיע איום חריף מכיוונה של מפלגת רע"מ. חבר הכנסת וליד טאהא איים הבוקר כי: "חופש הצבעה על חוק האזרחות הגזעני על שתי גרסותיו, פירושו חופש הצבעה מלא על כל חוק שיעלה".

גם שר הבריאות הורוביץ תקף הבוקר את ההצעה לאפשר חופש הצבעה וכתב: "חוק האזרחות גזעני ומפלה, ואין לו מקום במדינה דמוקרטית. ההחלטה לשתף פעולה עם נתניהו, סמוטריץ, ובן גביר היא הפרה בוטה של הסיכומים, ושבירה של הקואליציה, מרצ לא תאפשר זאת, גם לא בהעלמת עין. הממשלה הזאת יודעת לעבוד יחד ולהגיע בהידברות להסכמות, כך יש לנהוג גם לגבי חוק האזרחות".

הבוקר הודיעו שרי תקווה חדשה כי יצביעו היום בישיבת הממשלה בעד חוק האזרחות ודחיית העררים שהוגשו בנושא על החלטות ועדת השרים לחקיקה. גם במפלגת כחול לבן אומרים כי הם תומכים בחוק האזרחות שהוא חוק ביטחוני חשוב, "בהתאם לנוסח שגיבשו במשרד הפנים או באמצעות פשרה אחרת. כחול לבן מתנגדת לחופש הצבעה - ובמידה ולא תישמר המשמעת הקואליציונית היא תשקול את התנהלותה בהמשך", מסרו במפלגה.


(שקד מציגה את חוק האזרחות).