בקואליציה הכריזו על חופש הצבעה בחוק האזרחות

פתרון למשבר חוק האזרחות? בקואליציה החליטו היום על חופש הצבעה, החוקים של השרה שקד וחבר הכנסת רוטמן יעלו יחד וצפויים לקבל את תמיכת האופוזיציה | במרצ זועמים על ההחלטה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/02/22 14:00 ב באדר א'

בקואליציה הכריזו על חופש הצבעה בחוק האזרחות
חברי הקואליציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משבר חוק האזרחות שמלווה אותנו כבר למעלה מחצי שנה בדרך לפתרון. ביום ראשון ידונו שרי הממשלה בעררים שהגישו שר החוץ לפיד והשרה תמר זנדברג על החוק של שמחה רוטמן, אחרי שיוסרו העררים, יגיע החוק של רוטמן למליאה יחד עם החוק של שקד, בקואליציה הכריזו על חופש הצבעה ובכך מקווים בימינה לאפשר לחוק לעבור.

החוק צפוי לקבל את תמיכתם של מפלגות הימין באופוזיציה. ההחלטה מנוגדת לעמדתם של מפלגות מרצ ורע"מ שם רואים בהחלטה פגיעה חמורה ביציבות הקואליציה ואף צפויים להגיב. גם במפלגת יש עתיד מתנגדים לחוק של שמחה רוטמן, נזכיר כי שר החוץ לפיד אף הגיש ערר על החוק של רוטמן.

השבוע אמר חבר הכנסת מוסי רז ממרצ לחדשות כיפה על כוונתה של שקד לקדם את החוק של רוטמן, "אנחנו נגד לקדם חוקים רעים של האופוזיציה, שקד הבטיחה לנו דברים והפרה את ההבטחות שלה. אנחנו שילמנו מחיר יקר מאוד, הצבענו בעד חוק שאנחנו מתנגדים לו. אני שמחתי שהוא נפל, זה חוק לא צודק שפוגע בנו בעולם".

מרצ: "זה חוק שמפיל קואליציה"

בשיחה שהתקיימה לאחרונה ופרטיה הגיעו לחדשות כיפה אמרה אחת מחברות הכנסת במרצ: "זה חוק שמפיל קואליציה, אנחנו שלוש סיעות שמתנגדות, כל יום יש דרמות", חברת כנסת נוספת, אמרה: "אם לנו יש חוק על להט"ב בגלל שיש מפלגות שתומכות בחוק נעלה אותו? אנחנו לא עושים את זה". חברי הכנסת ממרצ ביקשו מטאהא לדבר עם מנסור עבאס שיפעל לביטול החוק. טאהא הוסיף, "אני לא יכולתי להביא חוק שלי, אז למה הם מביאים מה שבא להם? שילכו לעזאזל".