עימות בין שרות הממשלה: "את תתני לי לדבר"

השרות תמר זנדברג ופנינה תמנו שטה התעמתו הבוקר בעקבות החוק של חבר הכנסת אבי דיכטר לשלילת קצבאות ממחבלים | זנדברג דרשה: "תביאו את אותו חוק על עבירות פליליות" | תמנו שטה: "אין סימטריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/22 11:25 כח בשבט התשפב

עימות בין שרות הממשלה: "את תתני לי לדבר"
זנדברג, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הצעת חוק של חבר הכנסת אבי דיכטר מהליכוד הביאה לעימות בין השרות פנינה תמנו שטה ותמר זנדברג בוועדת השרים לענייני חקיקה. החוק שמבקש להקפיא קצבאות לעוסקים בטרור ולבני משפחותיהם נדחה בחודש אבל קודם לכן נרשמו צעקות בין השרות.

בדיון אמר המשנה ליועמ"ש רז נזרי כי, "יש קושי להעניש באמצעות קצבאות". שר השיכון זאב אלקין הוסיף: "מצד אחד אתה אומר שזה לא חוקתי ומצד שני שזה כבר נעשה". השרה תמנו שאטה אמרה בנחרצות כי: "אין שום סיבה שפעילי טרור יקבלו קצבאות ממשלמי המיסים בישראל". 

"הצעת החוק לא מידתית"

זנדברג התנגדה בחריפות לחוק שיפגע במחבלים ואמרה: "הצעת החוק לא מידתית". "מה שלא מידתי זה טרוריסטים שפוגעים באזרחים ואת רוצה שנשלם להם מיסים", ענתה לה שאטה. זנדברג תקפה: "את תתני לי לדבר. אני מתנגדת. ואם אפשר השר אלקין תביאו את אותו חוק על עבירות פליליות אחרות".

נזכיר כי הצעת חוק דומה של דיכטר לשלילת אזרחות ממחבלים נפלה לפני מספר חודשים. הצעת החוק של דיכטר קובעת כי אזרח ישראלי או בעל רישיון לישיבת קבע בישראל, שנדון למאסר בפועל בעקבות הרשעה בביצוע מעשה טרור והוכח שהוא מקבל תגמול בעד מעשה הטרור מהרשות הפלשתינית או מטעמה, יאבד את אזרחותו או את זכותו לישיבת קבע בישראל. מעמדו יבוטל על ידי שר הפנים, בכפוף למתן זכות טיעון. אזרח או תושב שבוטל מעמדו בהתאם לחוק, ישוחרר מהכלא לאחר ריצוי עונשו ישירות לתחומי הרשות.

בדברי ההסבר נכתב: "אנשים רבים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית מקבלים בימים אלה ממש, משכורות חודשיות מאת הרשות הפלסטינית כשכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור. משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא. כך למשל, רוצחי החייל אברהם ברומברג ז"ל בשנת 1980, מקבלים מהרש"פ משכורת חודשית בסך 12,000 שקלים כל אחד".