בנט נפרד ממנדלבליט: "כולנו חייבים לך תודה גדולה"

שרי הממשלה מתכנסים כעת במשרד ראש הממשלה בירושלים לישיבת הממשלה השבועית, בנט ייתן הצהרה לתקשורת והשרים יפרדו מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | סער: "תפקיד מכריע בשמירה על שלטון החוק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/01/22 11:04 כח בשבט התשפב

בנט נפרד ממנדלבליט: "כולנו חייבים לך תודה גדולה"
בנט עם מנדלבליט, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שרי הממשלה מגיעים כעת את משרד ראש הממשלה, שם מתקיימת ישיבת הממשלה השבועית. על סגר היום של הממשלה, פרידה מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. שר המשפטים גדעון סער לא יגיע לישיבה אחרי שגילה הבוקר שהוא חיובי לנגיף הקורונה. בפתח הישיבה ראש הממשלה נפתלי בנט ישא הצהרה לתקשורת.

בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט: "אנחנו רואים תחילת מגמה של התייצבות בגל האומיקרון. אני בכוונה בורר את המילים, כדי להימנע מאווירת סוף קורס, ומחגיגות סיום האומיקרון שאינן במקומן. כרגע, בשעות אלה ממש, אנחנו מתמודדים עם עומס בבתי החולים, עם מספר עדיין גדול של נדבקים.

מתווה החינוך החדש שהפעלנו מכניס 2.5 מיליון תלמידים לתוך רדאר בדיקות פעמיים בשבוע, גם הבוקר אני ואשתי עשינו את הבדיקות לילדים, כך אנחנו מגלים מאומתים ונשמרים מהדבקה. ההורים צריכים לגלות אחריות, להקפיד לבדוק את הילדים כמו שצריך, ולשלוח לבית הספר רק אם הם מרגישים טוב. עוד כמה שבועות כאלה, אם כולנו ננהג באחריות - אנחנו ביחד נתגבר גם על הגל הזה".

בנט פנה למנדלבליט שמסיים את תפקידו ואמר: "היום אנחנו נפרדים מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט. אביחי, בחודשים מאז הוקמה הממשלה, עבדנו יחד, כשבפנינו אתגרים לאומיים מורכבים מאוד. אין כמעט יום שבו מדינת ישראל לא מאותגרת בשדה המשפט הבינלאומי. האויבים שלנו משתמשים נגדנו בכל כלי אפשרי, גם ברדיפה משפטית וביצירת דה-לגיטמיציה בפורומים בינלאומיים. 

גדעון סער: "מנדלבליט מלא את התפקיד תחת מתקפה"

התפקיד שאתה מילאת, אביחי מנדלבליט, בהגנה על מדינת ישראל, על חייליה, על אזרחיה, בזירה הבינלאומית - שהיא מערכה של ממש, עוד מימיך כפצ"ר ועד ימים אלה כיועץ משפטי לממשלה, הוא גדול ומשמעותי, ועל כך כולנו חייבים לך תודה גדולה. אני מבקש, בשם ממשלת ישראל, להודות לך, אביחי, על שנים רבות ומסורות של שירות למען מדינת ישראל".

שר המשפטים גדעון סער נפרד גם הוא ממנדלבליט וכתב: "ברגעים היסטוריים היה לד״ר אביחי מנדלבליט תפקיד מכריע בשמירה על שלטון החוק והמשטר הדמוקרטי בישראל. הוא מלא את התפקיד תחת מתקפה גלויה, ארוכה, רצופה וחסרת-מעצורים ועמד על האמת. כאשר ישקע האבק - כך ייזכר. מנעוריו היה מגוייס לשירות הציבור ובטחון המדינה. תודה אביחי!  קיימת הנדר הבית״רי"