התדרדרות ביחסים בין נפתלי בנט ואיילת שקד

הזוג הכי חזק בפוליטיקה בדרך לפרידה? על פי גורמים בממשלה היחסים בין שרת הפנים לראש הממשלה מתדרדרים והשרה הימנית נתפסת כתקלה | השניים מכחישים: "עובדים יחד בשיתוף פעולה מלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/22 19:10 כז בשבט התשפב

התדרדרות ביחסים בין נפתלי בנט ואיילת שקד
נפתלי בנט עם איילת שקד, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שרת הפנים איילת שקד וראש הממשלה נפתלי בנט צועדים יחד החל מיומם הראשון בפוליטיקה. השניים ידעו יחד הצלחות וכישלונות ונותרו יחד גם בכניסה לממשלה עם מפלגות השמאל ורע"מ, אבל גורמים בממשלה מספרים שהיחסים כבר לא טובים כשהיו.

שקד לא יציבה בממשלה: רגל בפנים ורגל בחוץ

על פי דיווח של העיתונאי בן כספית בתקופה האחרונה היחסים בין השניים נמצאים בירידה, מה שפעם היה סוד, כבר נאמר בפה מלא, היחסים בין השניים עלו על שרטון ושקד מוגדרת כהטרלה בממשלה. בין היתר משום שהיא משדרת שהיא, "רגל בפנים ורגל בחוץ".

יתכן שההתדרדרות ביחסים קשורה לפער בין ראש הממשלה לשרת הפנים ביחס לעסקת טיעון לנתניהו. נזכיר כי בזמן שעסקת הטיעון הייתה על הפרק גורמים במפלגה סיפרו לחדשות כיפה כי בניגוד לבנט השרה איילת שקד שאמנם צעדה עם בנט אל הממשלה בראש מורם אבל רואה בעסקת טיעון לנתניהו אפשרות פוליטית לא רעה. לשקד כבר יש אסטרטגיה למקרה בו נתניהו יפרוש - לשבור ימינה במעשים. במקרה כזה היא יכולה לאיים על גורמי שמאל: אני יכולה להחליף אתכם במפלגות הימין, סיפרו הגורמים.

"ממליצים לכולם להימנע מרכילות"

ראש הממשלה ושרת הפנים הכחישו את הדיווחים ואמרו בהודעה משותפת: "ראש הממשלה ושרת הפנים עובדים יחד, בשיתוף פעולה מלא וחברות ארוכת שנים. יחד הם מקדמים נושאים שחשובים לשניהם ושומרים על תפקוד מיטבי של הממשלה ועל יציבות הקואליציה. ברוח פרשת השבוע, אנו ממליצים לכולם להימנע מרכילות ומדיווחים שאין בהם אמת".


(בנט ושקד מבקרים ברהט).