בניגוד לעמדת ימינה: הממשלה תאשר הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות

אחרי חודשים של דחיה, שרי הממשלה יצביעו היום בעד הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות בעלות 9 מיליון שקל, שרי ימינה צפויים להתנגד למהלך ובתקווה חדשה ניתן חופש הצבעה | איך יצביע נפתלי בנט שהתנגד במשך השנים?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/01/22 10:02 כא בשבט התשפב

בניגוד לעמדת ימינה: הממשלה תאשר הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות
נתניהו על הצוללת של חיל הים, צילום: קובי גדעון, לע"מ

ישיבת הממשלה שתתכנס היום (א') צפויה לאשר החלטה דרמטית: בקמת ועדת חקירה ממלכתית להליך רכישת הצוללות וכלי השיט. מדובר במהלך שהיה יקר לליבו של שר הביטחון בני גנץ והוא ניסה לקדם במשך חודשים ארוכים. עם זאת, בימינה התנגדו במשך השנים להקמת ועדת חקירה ותענו כי ההליך היה תקין לחלוטין. למרות התנגדות ימינה, הועדה תקום.

בקרב בכירי ימינה שהתנגדו למהלך במשך השנים, שרת הפנים איילת שקד צפויה להצביע נגד, שר הדתות מתן כהנא צפוי אף הוא להתנגד, אם כי הוא מסרב לומר זאת בקולו. ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להימנע בהצבעה בכדי לא להצביע נגד ההחלטה שמביאים שותפיו הבכירים לממשלה. נזכיר כי בעבר התנגד בנט מספר פעמים להקמת ועדת חקירה. 

בתקווה חדשה הודיעו על חופש הצבעה לשרים, שם שר המשפטים גדעון סער ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון יצביעו בעד בזמן ששר השיכון זאב אלקין ושר התקשורת יועז הנדל צפויים להתנגד. שאר חברי הממשלה צפויים להצביע בעד. הקמת ועדת החקירה תעלה 9 מיליון שקל, 2 מיליון יממן משרד המשפטים והיתר ישלם משרד הביטחון.

אמש שר הביטחון בני גנץ קיים מפגש זום עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון לקראת ההצבעה מחר בממשלה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא הליך הרכש של הצוללות וכלי השיט.

במפגש לקחו חלק יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, הרמטכ"לים לשעבר משה בוגי יעלון ודן חלוץ, האלופים במיל' גיורא איילנד, עמוס גלעד, דן הראל, אילן בירן ועמוס מלכא וראש השב"כ לשעבר כרמי גילון.

"אני מבקש להודות לכם, כל יוצאי מערכת הביטחון שהשקעתם מזמנכם בנושא הזה והוכחתם שעשייתכם למען המדינה לא נגמרה בעבר שלכם", הודה שר הביטחון לנוכחים, "אני נזכר בשיחה שקיימתי עם חילי טרופר לפני שלוש שנים בזמן הקמפיין הראשון, והוא שאל אותי בתור חבר אם יש חשש בסוגיה של הצוללות או שזה עניין של פוליטיקה ואני עניתי לו שזה הכי פחות פוליטיקה מכל הדברים והחשש הכי גדול מכל הדברים. אנחנו צריכים לשמור את הביטחון מחוץ לשדה הפוליטי בוודאי בסוגיות אסטרטגיות מהסוג הזה".