עמית סגל מעריך: זה הזמן שנותר לממשלה עד שתתפרק

בטורו השבועי של עמית סגל הוא מנתח את המערכת הפוליטית בצל עסקת הטיעון, ואומר כי "לרגעים השבוע נראה היה שגם הממשלה הזו, כמו קודמתה, בדרך לסגור את הבסטה" ונותן לוח זמנים משוער לפירוק הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/22 10:21 יט בשבט התשפב

עמית סגל מעריך: זה הזמן שנותר לממשלה עד שתתפרק
בנט מתעמת עם חברי הליכוד, צילום: נועם מוסקוביץ' דוברות הכנסת

העיתונאי בן כספית חשף כי נתניהו ומנדלבליט מנהלים משא ומתן לגביי עסקת טיעון, ובטורו השבועי של עמית סגל בידיעות האחרונות, כתב סגל על התנודות הפוליטיות הצפויות בעקבות עסקת הטיעון: "בנט ולפיד התאדו מהמכ"ם. כל השבוע דיברו רק על נתניהו, נתניהו ונתניהו. המגעים לעסקה בין היועמ"ש ובין ראש האופוזיציה הזכירו שממשלת בנט היא תוצאה של התהליכים, לא המחולל שלהם. לרגעים השבוע נראה היה שגם זו, כמו קודמתה, בדרך לסגור את הבסטה".

"הדרך לפירוק עשויה להיות מהירה"

על אירועי השבוע האחרון כתב סגל: "המהירות שבה זיעזע המו"מ להסדר הטיעון את יסודות הקואליציה הפתיעה אפילו את אלה שהאמינו ביציבותה. ביום ראשון הזהיר שר המשפטים סער את שרי מרצ, "כמה גבוה שתטפסו על העץ, ככה תיפלו בסוף". בשני הפילה ח"כית מרצ, ג'ידא רינאווי־זועבי, את חוק הגיוס. בתווך, שרת הפנים איילת שקד חותרת להעביר את חוק האזרחות בקולות האופוזיציה".

"זה תקדים הרה סכנה בממשלה שמרכיביה אינם יכולים להסכים על דבר. כחול לבן יכולה להעביר את חוק יסוד השוויון בסיוע המשותפת, הימין את הכשרת ההתיישבות הצעירה, והדרך לפירוק עשויה להיות מהירה", מעריך סגל.

"בקואליציה לא יוכלו להמליך את לפיד"

לגביי המשך יציבותה של הממשלה כתב סגל: "תוחלת החיים המעודכנת שצופים שרים בכירים במקרה של עסקה היא בין ארבעה לעשרה חודשים. ארבעה, כי זה פרק הזמן שייקח לליכוד לבחור יושב ראש שאפשר יהיה לעשות איתו עסקים. עשרה, כי זה המועד שבו אמור לעבור תקציב מדינה. ההנחה היא שאם יש יו"ר ליכוד שאינו פסול חיתון, חברי האגף הימני בקואליציה לא יוכלו להמליך את לפיד לרה"מ ולהשמיד את עצמם סופית".

"אישור התקציב מבטיח את הרוטציה, ולכן, אם תהיה עסקה, גם תקציב לא יהיה. זה גם עשוי להיות מהיר יותר, כי גם מי שרוצה בקיום הממשלה לא יוכל להרשות לעצמו להתפשר על עקרונות, מחשש שהבחירות בפתח", חתם סגל.