הפסד לקואליציה: חוק להגבלת משך זמן החקירה המשטרתית עבר בטרומית

ניצחון לאופוזיציה: אושרה בטרומית הצעת חוק של חברי הכנסת אלי כהן ודוד אמסלם המבקשת להגביל את  משך זמן החקירה המשטרתית וחקירת הפרקליטות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/01/22 16:13 יז בשבט התשפב

הפסד לקואליציה: חוק להגבלת משך זמן החקירה המשטרתית עבר בטרומית
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק סדר הדין הפלילי, הגבלת משך זמן החקירה המשטרתית וחקירת הפרקליטות, של חברי הכנסת אלי כהן ודודי אמסלם. למרות התנגדות הממשלה, לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 20 חברי כנסת מול 19 שהתנגדו, וההצעה תועבר לוועדת החוקה. בקואליציה זועמים וטוענים כי חברי האופוזיציה הפרו קיזוז.

לפי הצעת החוק, מוצע להגביל את משך זמן החקירה המשטרתית בהתחשב בחומרת העבירה הנחקרת תוך מתן אפשרות להארכת משך החקירה לתקופה קצובה מטעמים מיוחדים שיירשמו. עוד מוצע לקבוע משך זמן מוגבל להגשת כתב אישום בהתאם לגוף התובע.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ההמתנה של אדם לסיום ההליכים האמורים, יכולה להביא לפגיעה בכבודו ובשמו הטוב, בשגרת חייו, במעמדו החברתי ובמקור פרנסתו. לפיכך, מוצע לקדם איזון ראוי בין זכויותיו כחשוד לבין האינטרס הציבורי במיצוי הליכי החקירה עד תום ואכיפת החוק בהגשת כתב אישום."

מוקדם יותר היום, במהלך דיון על חוק להסדרת המגורים בשטחי מרעה של חברת הכנסת שרן השכל, תקף חבר הכנסת עופר כסיף את החקלאים הישראלים. חברת הכנסת מירב בן ארי ענתה לכסיף וזכתה לאמירות משפילות.


(עופר כסיף למירב בן ארי: "תשתקי תרנגולת").

במהלך הנאום של כסיף קראה לעברו בן ארי, "תתבייש", כסיף הגיב בתוקפנות: "תשתקי עם הצרחות תרנגולת שלך, חוץ מלצרוח לא מסוגלת לעשות כלום". בן ארי לא נשארה חייבת ואמרה: "עולה עופר כסיף למליאת כנסת ישראל אומר שחקלאי ישראל הם פושעי ישראל ומדבר על כך שהם יושבים על אדמות פלסטין הכבושות. כשאני צועקת לו בקריאת בינים שיתבייש הוא אומר ליו"ר במליאה "שיפסיק את התרנגולת הזאת". אדם שוביניסט, מיזוגן אבל בעיקר עוכר ישראל. כל יום שהוא יושב בכנסת זו בושה".