בהובלת בנט וסער: חצי מיליארד שקל לעיר בית שמש

חצי מיליארד ש"ח לתחבורה, תשתיות, הכשרות תעסוקתיות, תרבות ופנאי - הממשלה אישרה תכנית חסרת תקדים לפיתוח העיר בית שמש | בנט: "העיר בית שמש היא מקום נפלא"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/01/22 14:07 יד בשבט התשפב

בהובלת בנט וסער: חצי מיליארד שקל לעיר בית שמש
בנט עם עליזה בלוך, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

הממשלה אישרה היום (א') תכנית רב-שנתית בהיקף של חצי מיליארד ש"ח לפיתוח העיר בית שמש, התכנית הוגשה ע"י ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר המשפטים, גדעון סער, וגובשה בשיתוף עם שרי הפנים, הבינוי והשיכון, התחבורה, הכלכלה והתעשייה, החינוך, הרווחה ושירותים חברתיים, הבריאות, פיתוח הפריפריה הנגב והגליל, התרבות והספורט, ביטחון הפנים, הגנת הסביבה, שירותי דת, העלייה והקליטה, התיירות והחדשנות, מדע וטכנולוגיה. 

להלן עיקרי ההחלטה: 

  • תגבור קווי תחבורה ציבורית שיתנו מענה לגידול באוכלוסיית העיר - 300 מיליון ש"ח
  • בניית מוסדות ציבור והרחבת תשתיות - 82 מיליון ש"ח 
  • חיזוק העירייה לטובת פיתוח שירותים לתושב - כ-50 מיליון ש"ח
  • הכשרות תעסוקתיות וחיזוק מנהלת תעסוקה בעיר - 34 מיליון ש"ח
  • חיזוק שירותי הרווחה בעיר - 31 מיליון ש"ח 
  • הגברת הביטחון האישי וקידום אורח חיים בריא לתושבים - 10 מיליון ש"ח
  • תרבות ופנאי לתושבים - 10 מיליון ש"ח 

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "העיר בית שמש היא מקום נפלא עם אנשים מצוינים שמתמודדת עם אתגרים רבים. ביחד עם ההנהגה המקומית בהובלת ראש העיר, ד"ר עליזה בלוך, אנחנו מקדמים תכנית בהיקף חסר תקדים שתשפר את איכות החיים בעיר.

מדובר בהרחבת התחבורה הציבורית, בהכשרות תעסוקתיות, בהשקעה בחינוך, ברווחה, בתשתיות ובשורה ארוכה של תחומים נוספים. ראש העיר בלוך פועלת במלוא המרץ למען עתיד טוב יותר לתושבי העיר מאז החלה כהונתה. העשייה ניכרת, וכעת אנו נוביל זאת ביחד".

ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך: "אני מבקשת להודות לראש הממשלה, נפתלי בנט, שמביא החלטה חסרת תקדים לטובת העיר בית שמש ותושביה. שנים דיברו, ממשלת בנט פועלת במעשים ומשנה. סיפורה של בית שמש היא סיפורה של מדינת ישראל. העיר בית שמש בימים אלו עוברת תהליך מואץ של פיתוח כלכלי שמטרתו היא חיזוק איתנות העיר. אני רואה את עבודת העירייה ואת משרדי הממשלה השונים כתמונה משלימה הבונה עוצמתה של עיר. אני שמחה כי ממשלת ישראל רואה ברצון לקדם את פיתוח העיר כיעד משותף יחד עם הנהגת העיר והתושבים".

עפ"י נתוני הלמ"ס, אוכלוסיית העיר בית שמש גדלה בעשור האחרון בכ-63% (שהם כ-50,000 איש). מדובר בשיעור הגבוה ביותר מבין 15 הערים הגדולות. העיר לא הגיעה למימוש פוטנציאל הגדילה שלה ומגמת הגידול שאפיינה אותה בעשור האחרון צפויה להימשך. הגידול המואץ באוכלוסייה הוביל לפער ביחס לפיתוח תשתיות תומכות דיור, מוסדות ציבור, תחבורה ציבורית, שירותי רווחה לתושב ועוד.


(בנט בפתח ישיבת הממשלה).