נתניהו תומך בעסקת טיעון: ביקש סיוע מהשופט אהרן ברק

שבוע גורלי במערכת הפוליטית: המגעים החשאיים לעסקת טיעון לנתניהו נמשכים והערב מתפרסם כי נתניהו מעוניין מאוד בעסקת הטיעון | אהרן ברק: נתניהו מגדולי המגינים על מערכת המשפט"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/01/22 20:23 יג בשבט התשפב

נתניהו תומך בעסקת טיעון: ביקש סיוע מהשופט אהרן ברק
נתניהו עם פרקליטיו, ארכיון, צילום: Amit Shabi/POOL

בדרך למפץ פוליטי? המגעים לעסקת הטיעון של נתניהו שעשויה לפרק  את הקואליציה נמשכים והערב מדווח פרשן חדשות 12 עמית סגל כי נתניהו שטרם התייחס לעסקת הטיעון בגלוי תומך בעסקה ומעוניין בקיומה, וכן עורכי דינו. במקביל מאות הפגינו הערב, "לא לעיסקת טיעון עם נתניהו". 

אהרן ברק: "נתניהו מגדולי המגינים על מערכת המשפט"

כמו כן בסוף השבוע מתפרסם כי שותף בכיר למגעים הוא נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט אהרן ברק, נתניהו פנה לברק בבקשה ש"יכשיר" את העסק ה אותה רוקם מנדלבליט, בין היתר על מנת לחזק את מנדלבליט ולמנוע בסילה עתידית של העסקה בבג"ץ. בשיחה עם Ynet אמר השופט ברק, "נתניהו מגדולי המגינים על מערכת המשפט. הוא ביקש ממני לדבר עם מנדלבליט".

ארגוני מחאת בלפור מפגינים כעת בכיכר גורן בפתח תקווה, הסמוכה לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. ההפגנה, תחת הכותרת 'לא לעיסקת טיעון עם נתניהו!' בעקבות הפרסומים על מגעים לעיסקת טיעון בין פרקליטות המדינה לעורכי דינו של בנימין נתניהו, אותה מוביל מנדלבליט.

בליכוד לא נשארים אדישים לעסקה שיכולה להפוך את המצב הפוליטי, לפרק את הממשלה ולהביא לבחירות יו"ר חדש לראשות הליכוד, מספר בכירים בליכוד הודיעו כי יתמודדו על ראשות התנועה, בניהם ישראל כ"ץ, יולי אדלשטיין, ניר ברקת, מירי רגב, ושם חדש שהצטרף היום לרשימה הארוכה, אמיר אוחנה.

חבר הכנסת שלמה קרעי התייחס הערב למגעים לעסקת טיעון וכתב, "מי שחושב שהמאבק שלנו לניקוי מערכת המשפט ואכיפת החוק, והחזרתה של ישראל להיות דמוקרטיה ולא משפטוקרטיה, תלוי בעסקת טיעון כזו או אחרת, טועה ובגדול. אנחנו מחוייבים, אני מחוייב! לציבור, למדינה היהודית, להיאבק בכל הכח ולשנות את המערכת. לא נאפשר להפיכה שכזו להתרחש שוב לעולם".