תמר זנדברג: "אנחנו לא נכנסים לסגר כי מדיניות המגן שלנו זה החיסונים"

השרה להגנת הסביבה אומרת כי אין סגר, ומתייחסת לעומסים במתחמי הבדיקות ולחוסר בבדיקות האנטיגן: "מדיניות הממשלה מספקת תשובה למצב החדש". על התפשטות האומיקרון: "מה שקורה בישראל זה בדיוק התרחיש הצפוי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/01/22 08:33 ח בשבט התשפב

תמר זנדברג: "אנחנו לא נכנסים לסגר כי מדיניות המגן שלנו זה החיסונים"
השרה תמר זנדברג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התפשטות האומיקרון בעולם לא פסחה על ישראל, והגל החמישי של הקורונה נראה רחוק מסיומו. באמ"ן אומרים כי על סמך בדיקות מדגמיות המותאמות לזיהוי אומיקרון, עולה שמרבית מקרי ההדבקה בארץ הם של וריאנט זה. למרות העליה הברורה בשכיחות זן אומיקרון, ניכר המשך הדבקות משמעותי גם בדלתא, המדבק פחות אך חמור יותר בהשפעתו על גוף האדם.

"מה שאנחנו רואים כעת זו תמונה צפויה מאותו הזמן שקנינו לפני כחודש. עקבנו אחרי מה שקורה בעולם, ומה שקורה בישראל זה בדיוק התרחיש הצפוי. אנחנו מתאימים את עצמנו למציאות החדשה", כך אמרה הבוקר (ב') השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, בראיון ל"כאן רשת ב". 

על העומסים במתחמי הבדיקות והחוסר בבדיקות אנטיגן, אמרה: "זה היה צפוי מעצם העובדה שיש התפשטות כל כך רחבה. בדיקות האנטיגן הביתיות יתוגברו בימים הקרובים. מיליוני בדיקות יגיעו לישראל ויימכרו גם ברשתות השיווק. מדיניות הממשלה מספקת תשובה למצב החדש".


(ראש הממשלה בנט על המחסור בבדיקות, אתמול)

אתמול הוגשה במשטרה תלונה נגד שר הבריאות ניצן הורוביץ, בטענה לכך שהשר מרמה את הציבור, "מצד אחד טוען שאין סגר ומצד שני משרד הבריאות מוציא הנחיות לבטל אירועים וכנסים". השרה זנדברג התייחסה הבוקר לנושא הסגר. "אנחנו לא נכנסים לסגר כי מדיניות המגן שלנו זה החיסונים. אני קוראת להורים לחסן את הילדים - זה מה שיאפשר לנו להמשיך לקיים את שגרת החיים".

נכון לאתמול בבוקר, 4,322,783 ישראלים התחסנו במנה השלישית של החיסון נגד קורונה, 5,963,196 התחסנו בשתי מנות ו-6,621,321 התחסנו במנה אחת בלבד. בבתי החולים מאושפזים 523 נדבקים, מהם 205 חולים במצב קשה, 67 במצב קריטי ועוד 48 מונשמים. כמו כן, בבתי החולים ישנם 15 חולים שמחוברים למכונת האקמו, כולם לא מחוסנים. מאז פרוץ המגפה בישראל מתו מקורונה 8,259 בני אדם.

                

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן