מתן כהנא יפרסם השבוע את חוק הגיור

אחרי לא מעט דחיות והתייעצות עם רבנים רבים, שר הדתות מתן כהנא מתכוון לפרסם לקראת סוף השבוע את גרסתו לחוק הגיור | במקביל יוליה מלינובסקי וקינלי טור-פז יעלו את החוק שלהם במליאה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/01/22 17:25 ז בשבט התשפב

מתן כהנא יפרסם השבוע את חוק הגיור
צילום: דוברות הכנסת

חוק הגיור של מתן כהנא צפוי להיחשף לציבור. אחרי שפורסם רק למספר מצומצם של רבנים איתם התייעץ על החוק, בלשכת שר הדתות מספרים היום לחדשות כיפה כי החוק עליו עבדו בחודשים האחרונים צפוי להתפרסם בהמשך השבוע, במקביל להתקדמות חוקי הגיור של חברי הכנסת יוליה מלינובסקי ומשה קינלי טור-פז.

חוק הגיור של יוליה מלינובסקי צפוי לעלות ביום רביעי הקרוב לקריאה טרומית במליאת הכנסת, במקביל להתקדמות של חוק הגיור של טור-פז שעולה היום (א') לוועדת השרים לענייני חקיקה. גורמים בכנסת סבורים כי החוק של מלינובסקי ידחה פעם נוספת בעקבות פרסום החוק של כהנא.

טור-פז: "גם החרדים וגם מפלגת הציונות הדתית לא באמת מתנגדים לחוק הגיור"

בסוף השבוע אמר טור-פז לחדשות כיפה על חוק הגיור אותו הוא מקדם, "המטרה שלי היא חוק שהוא כחלק מהסכם קואליציוני שהוא חלק מקונצנזוס, ישבתי הלילה עם כהנא ויש לנו כמה מחלוקות, בעיקר סביב הוועדה שאמורה להיות רגולציה למערך הגיור וגם אנחנו מתעקשים שתשמר עצמאותו של בית הדין בכל עיר, כפי שהיה במסורת ישראל, אני מאמין שנגיע להסכמות. נדאג שחוק הגיור יעבור ויפתח את דלתותיו ולא נמנע מכל בית דין לגייר. גם החרדים וגם מפלגת הציונות הדתית לא באמת מתנגדים לחוק הגיור שלנו".

יוליה מלינובסקי: "אם הזוג הוא מקהילת הלהט"ב אז בכלל רחמנא לצלן"

היום כתבה מלינובסקי על חוק הגיור, "אף אחד לא יכול להחליט לילדיו במי להתאהב ועם מי להתחתן ובקצב שבו האנשים שהרבנות לא מאפשרת להם להתגייר גדל, מבחינה סטטיסטית, מספר הילדים שיוולדו ולא יוכלו להרשם כיהודים יגיע בתוך שנים ספורות למאות אלפים- חייבים למצוא לזה פתרונות.

המצב היום אבסורדי, אנשים שמביאים ילדים בהליך פונדקאות או שאימצו ילדים קטנים מחו"ל מחוייבים לשמור על אורח חיים חרדי-אורתודוכסי כדי שילדם יעבור גיור. אם הזוג הוא מקהילת הלהט"ב אז בכלל רחמנא לצלן. רק שנבין, הקטינים האלו גדלים כיהודים לכל דבר ועניין, הם לא מכירים שום דבר אחר".