יאיר גולן חוזר בו: "התבטאות לא מוצלחת שנאמרה מתוך סערת רגשות"

סגן שרת הכלכלה תקף את מתיישבי חומש וכינה אותם "תתי אדם", "קילקולו של העם היהודי". הערב הוא כבר התנצל: "מצר על האמירה והשימוש בביטוי לא מוצלח" | גורמים בקואליציה מסרו לעמית סגל: "הפה הגדול של יאיר הן איום אסטרטגי על הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/01/22 20:58 ד בשבט התשפב

יאיר גולן חוזר בו: "התבטאות לא מוצלחת שנאמרה מתוך סערת רגשות"
גולן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר הכלכלה יאיר גולן חוזר בו מהתבטאויותיו הקשות נגד מתיישבי חומש. הבוקר (ה') אמר גולן בראיון ליעקב אילון: "אנשים שמיישבים מקום שפונה כחוק, לא אמור להיות של אף אחד. אותם אנשים פורעים בכפר בורקה, מנתצים מצבות, אנחנו היהודים שסבלנו מפוגרומים עושים פוגרומים. אלו לא אנשים, זה תתי אדם, קלקולו של העם היהודי".

הערב, בראיון באולפן "חדשות 12", דני קושמרו שאל את גולן אם יש עוד אוכלוסייה שהיה מכנה כך, גולן השיב: "זאת התבטאות אולי לא מוצלחת שנאמרה מתוך סערת רגשות וכעס עצם. אבל, הבעיה היא לא האמירות שלי אלא שיש שם חבורה שבעופן עקבי פוגעת בחפים מפשע, ברכוש, משחיתה קברים ופוגעת באופן שיטתי בחיילי צה"ל". 

בהמשך נשאל גולן האם הוא חוזר בו, ואמר: "אני חוזר ואומר, אני מצר על האמירה והשימוש בביטוי לא מוצלח, יכול לקרות בראיון. אבל אני אומר, יש הכפלה של כמות האלימות של הימין הקיצוני ביהודה ושומרון". 

עוד הוא אמר: "אני מצר על כך שחברי מימין ומשמאל, מתנחלים ושאינם, לא יוצאים כולם בגינוי חד משמעי כנגד התופעות שאנחנו רואים אותן מתגברות בשנה האחרונה. האלימות כנגד כוחות הביטחון וכנגד חפים מפשע, וכנגד רכוש מסכנת את נפתלי בנט כראש ממשלה הרבה יותר מאמירה שבאה לגנות את התופעות האלה". 

בהמשך, אמר עמית סגל ליאיר גולן, כי יש בכירי הקואליציה מאוד לא אהבו את דבריו של גולן, הם סבורים שלא משנה איזה רווח חשב גולן להשיג בהתבטאות זאת וקודמות, הנזק שנגרם בצד השני גדול הרבה יותר: "הפה הגדול של יאיר הן איום אסטרטגי על הממשלה", אמר סגל בשם אותם גורמים.