"תתי אדם" חברי סיעת הליכוד לנפתלי בנט: "פטר את יאיר גולן"

חברי סיעת הליכוד חתמו על מכתב לראש הממשלה בו הם דורשים לפטר מתפקידו את סגן השרה מסיעת מרצ, בעקבות דברי ההסתה שהשמיע היום נגד המתיישבים בחומש: "תתי אדם" | בנט הגיב מוקדם יותר על דברי גולן: "מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/01/22 17:30 ד בשבט התשפב

חברי סיעת הליכוד לנפתלי בנט: "פטר את יאיר גולן"
גולן ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כלל חברי סיעת הליכוד חתמו הערב (ה') על מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, בדרישה לפטר מתפקידו את סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, בעקבות דברי ההסתה שהשמיע היום נגד המתיישבים בחומש.

גולן אמר בראיון ליעקב אילון: "אנשים שמיישבים מקום שפונה כחוק, לא אמור להיות של אף אחד. אותם אנשים פורעים בכפר בורקה, מנתצים מצבות, אנחנו היהודים שסבלנו מפוגרומים עושים פוגרומים. אלו לא אנשים, זה תתי אדם, קלקולו של העם היהודי".

"המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו"

במכתבם, כתבו חברי הליכוד: "אנו, חברות וחברי סיעת הליכוד, דורשים מראש הממשלה נפתלי בנט להודיע עוד היום על פיטוריו של סגן השר יאיר גולן. סגן השר גולן הסית היום נגד המתיישב הים ביהודה ושומרון, תוך שהוא מכנה אותם 'תת אדם'". 

"המתיישבים הם ציונים חלוצים שמיישבים את נחלת אבותינו. כשחבר בממשלת ישראל מתבטא בצורה כה בוטה ומבישה נגד ההתיישבות והמתיישבים - אין לעבור על כך לסדר היום או להסתפק בציוצים וגינויים רפים שאין מאחוריהם דבר". 

לסיום, דרשו את פיטוריו של גולן: "אנו דורשים את פיטוריו של סגן השר יאיר גולן עוד היום, אחרת ממשלת בנט-רע״מ מודה בכך שהיא 'מכילה' ומסכימה הלכה למעשה עם התבטאות מגונה זו, שמוציאה את דיבת כלל המתיישבים ביהודה ושומרון".

בנט, הגיב הבוקר לדבריו של סגן השר ממרצ: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו. 'לא ארץ נוכרייה לקחנו… כי אם נחלת אבותינו'".